ההנפקה נדחתה - שליש מעובדי TLV Media יפוטרו

חברת הפרסום הדיגיטלי הודיעה לפני כשבוע על דחיית ההנפקה, לאחר שגם המתחרה הגדולה, מטומי, ביטלה הנפקה מתוכננת בלונדון ■ TLV Media: "בחרנו לצמצם פעילות בחטיבות שאינן בתחומי הליבה שלנו"

כשבוע אחרי שהודיעה על דחיית הנפקתה הראשונית בבורסה בת"א, החליטה חברת הפרסום הדיגיטלי TLV Media על צמצום משמעותי של כשליש מכוח האדם שלה. ל"גלובס" נודע כי החברה זימנה למחר (ב') 14 מתוך 40 עובדי החברה לשימוע לפני פיטורים, כאשר הסיבה לכך היא כוונתה להדק את הוצאותיה על רקע דחיית ההנפקה למועד לא ידוע.

ב-TLV Media אישרו את הפרטים, ומסרו כי "החברה בחרה להתמקד בפעילות החטיבות הרווחיות ובמקביל לצמצם פעילות בחטיבות שאינן בתחומי הליבה שלה. החברה פיטרה 14 עובדים שרובם גויסו במקביל למהלך ההנפקה שנדחה".

TLV Media פועלת בשוק הפרסום הדיגיטלי הצומח. כאמור, עד לאחרונה נערכה החברה להנפקת כרבע ממניותיה בבורסה בת"א לפי שווי של 120 מיליון דולר אחרי הכסף. אולם תוכניות אלה השתבשו על רקע ירידה כללית בהייפ סביב מניות חברות האינטרנט והפרסום הדיגיטלי הנסחרות בשוקי העולם.

על רקע זה, בוטלה לאחרונה גם הנפקתה של החברה המתחרה (והגדולה הרבה יותר) מטומי בבורסת לונדון, שנדחתה אף היא למועד לא ידוע. חברת הפרסום של אילן שילוח תכננה לגייס כ-100 מיליון דולר, לפי שווי חברה של כחצי מיליארד דולר (אחרי הכסף).

ירידה של 22% בהכנסות

TLV Media הוקמה ב-2008 על ידי אוהד גליקסמן (המשמש כמנכ"ל החברה) ועופר זינגר (הנשיא). שני המייסדים הם ככל הידוע יוצאי היחידה הצה"לית 8200, ובעלי ניסיון רב בעולם ההיי-טק.

החברה קונה ומוכרת שטחי פרסום באינטרנט בזמן אמת באמצעות טכנולוגיה שמגדילה רווחים עבור מפרסמים ובעלי אתרים. טכנולוגיית החברה מבוססת על עשרות אלגוריתמים המנתחים אלפי קמפיינים בזמן אמת ומשפרים תוצאות על ידי חיזוי מכירות. במצגת החברה הודגש כי היא לא ביצעה עד כה גיוסי הון חיצוניים וכי היא רווחית מאז היווסדה. החברה תכננה לגייס כ-30-40 מיליון דולר בהנפקת מניות.

מנתוני המצגת למשקיעים עולה כי את שנת 2013 סיימה TLV Media עם ירידה של 22% בהכנסות, שהסתכמו בכ-19 מיליון דולר. זאת, למרות גידול אינטנסיבי במספר לקוחות החברה: מ-1.8 מיליון לקוחות ב-2012 ל-5.5 מיליון אשתקד. הרווח הגולמי עמד על 5.6 מיליון דולר והיווה 30% מהמכירות, בעוד שהרווח הגולמי ב-2012 עמד על 8 מיליון דולר ושיעורו היה גבוה יותר - 33% .ה-EBITDA (רווח לפני ריבית מיסים פחת והפחתות) של TLV Media נחתך אשתקד בכ-50% והסתכם בכ-2.8 מיליון דולר.

נכון לסוף 2013 היו בקופת המזומנים של החברה כ-3 מיליון דולר, בעוד שהיקף החובות לספקים ונותני שירותים עמד על 2.2 מיליון דולר. החברה חייבת לבעלי השליטה בה כ-3.5 מיליון דולר שניתנו כהלוואת בעלים, ואלה ככל הנראה ביקשו לקבל את כספם בחזרה באמצעות הנפקת המניות.