גביע צהוב: מכבי ת"א אלופת אירופה בפעם ה-6 בתולדותיה

חניכיו של דייויד בלאט גברו על ריאל מדריד הספרדית בתום הארכה (86-98) בגמר היורוליג, והביאו למועדון זכייה בתואר היבשתי, לראשונה מאז 2005

היסטוריה צהובה: למרות נחיתות תקציבית, למרות שהגיעה לעונת 2013/14 באופן מובהק מעמדת האנדרדוג - מכבי ת"א כדורסל זכתה היום (א') בגביע אירופה בפעם השישית בתולדותיה, והראשונה מאז 2005 - לאחר ניצחון על ריאל מדריד הספרדית במשחק הגמר של היורוליג שנערך במילאנו, איטליה.

בתום ארבעה רבעים של כדורסל הסתיים המשחק בשיוויון 73-73. שתי הקבוצות הלכו להארכה, בה הצליחו חניכיו של דייויד בלאט להביא את התואר בחזרה להיכל נוקיה, כשגברו על ה"בלאנקוס" 86-98, לעיניי קרוב ל-10,000 ישראלים נלהבים ביציעי אולם המדיולנום פורום.

המצטיין של הערב היה טייריס רייס, שסיים את הערב עם 26 נקודות. 14 מתוך הנקודות של הגארד האמריקאי נקלעו בהארכה. של גם ריקי היקמן (18 נק'), דווין סמית (15) ודייויד בלו (14) בלטו בשורות הצהובים. מהצד השני, 21 נקוות של סרחיו רודריגז לא הספיקו לספרדים. עבור מאמן מכבי ת"א, בלאט, זוהי הזכייה הראשונה בתואר האירופי הבכיר כמאמן ראשי.

"אחרי שניצחנו את סדרת ההצלבה (נגד ארמאני מילאנו), היתה לנו תחושה שיש לנו סיכוי לקחת את זה", אמר מיד לאחר המשחק שמעון מזרחי, היו"ר הוותיק (74) של מכבי ת"א, שההתרגשות ניכרה על פניו. הקפטן גיא פניני היה הראשון להניף את הגביע, כשלטקס ההנפה לקח איתו את דייויד בלו. השחקן הבולט של הערב, טייריס רייס: "אני לא מסוגל לתאר את ההרגשה, אני לא מסוגל להבין מה קורה עכשיו סביבי. נלחמנו היום בצורה מאסיבית, אני חושב שזאת היתה תצוגה מדהימה שלנו".

דני פדרמן, מבעלי המועדון, אמר עם דמעות בעיניו: "שחקנים השאירו את הנשמה שלהם על המגרש. כל מילה שאני אגיד תישמע כמו קלישאה. עכשיו חגיגות". אביו, דייויד פדרמן, הוסיף: "זו העונה הכי מדהימה בתולדות המועדון הזה. התוצאות לא משקרות, יש קבוצה".