גוגל בדרך לרכוש שירות סטרימינג למשחקים במיליארד דולר

חברת Twitch העדיפה להתחבר לפלטפורמת הווידיאו של יו-טיוב מבית ענקית החיפוש על פני הצעות מתחרות כמו של חברת מיקרוסופט

גוגל מתכוונת להכניס שוב את ידיה לכיסים העמוקים שלה ולרכוש במיליארד דולר את חברת Twitch, המפעילה שירות סטרימינג לצפייה במשתמשים שמשחקים במשחקי וידיאו - כך עולה מדיווחים שונים ברחבי האינטרנט.

החברה העדיפה את ההצעה של גוגל על פני מיקרוסופט והצעות אחרות לאור העובדה שהיא תתחבר לפלטפורמת הווידיאו הפופולרית של יו-טיוב, מה שיאפשר לה לצמוח ולגדול עוד יותר מההצלחה שלה זוכה האתר כיום בקרב גיימרים.

הרעיון של Twitch, שמושך אליו מדי חודש כ-45 מיליון גולשים ייחודים ומיליון משתמשים רשומים שמעלים סרטונים מדי חודש, הוא לאגד סביבו קהילה של גיימרים ולאפשר להם לשדר, לצפות ולשוחח על משחקי וידיאו. האתר מאפשר לגיימרים לשדר בלייב את המשחקים שהם משחקים בהם ולאחרים לצפות בהם. נשמע מוזר עבור הגולש הממוצע אך נראה שיש הרבה גיימרים שאוהבים את המשחק.

האתר הושק ב-2011 כספין אוף של האתר Justin.tv, שיועד בהתחלה כשירות סטרימינג למשתמשים בעלי מצלמת רשת. יוצרי האתר, ג'סטין קאן ואמט שיר, ראו כי דווקא ערוצי הגיימינג בשירות תופסים תאוצה וכך החליטו לייצר ספין אוף כאתר נפרד תחת השם Twitch.tv. מאז הספיק האתר לגייס 35 מיליון דולר מקרנות הון סיכון שונות.

באתר Variety דיווחו כי העסקה צפויה להיות במזומן בלבד והודעה רשמית על כך אמורה לצאת בזמן הקרוב. עם זאת, ב"וול סטריט ג'ורנל" ציננו מעט את ההתלהבות מעסקת מיליארד הדולרים וציינו כי המגעים נמצאים דווקא בשלב מוקדם יותר.

מדובר בעסקה הראשונה שמובילה המנכ"לית החדשה של יו-טיוב, סוזן ווקיקי, אחת מהעובדות הראשונות של גוגל, שמונתה לתפקיד בתחילת פברואר השנה אחרי ששימשה קודם לכן כסמנכ"לית בכירה לתחום הפרסום והמסחר.

מבחינת ווקיקי ויו-טיוב, הרצון לרכוש את Twitch, כפי שמסבירים באתר Adweek, נובע מהיכולת המופלאה של חשיפת פרסומות למשתמשי האתר. כך, האתר רושם 400-500 מיליון חשיפות לפרסומות בחודש ושיעור השלמת צפייה בפרסומות של למעלה מ-90% לעומת ממוצע של מתחת ל-50% בתעשייה - לפי חברת המחקר Celtra.

בפברואר השנה פרסם "הוול סטריט ג'ורנל" יחד עם אתר DeepField.com נתונים לפיהם אתר Twitch.tv אחראי ל-1.8% מטראפיק האינטרנט בזמן שעות השיא, מה ששם אותו במקום הרביעי אחרי נטפליקס (32%), גוגל (22%) ואפל (4.3%). מתחת ל-Twitch נמצאים HULU עם 1.7%, פייסבוק (1.5%) ואמזון (1.2%). עם השקת הגרסאות החדשות של קונסולות המשחקים XBOX One ופלייסטיישן 4, השירות של Twitch יצא מגבולות המחשב אל עבר ערוצי ההפצה החדשים, מה שזיכה אותו בטראפיק גדול במיוחד.

סמנכ"ל השיווק של Twitch, מאט דיפייטרו, אמר בפברואר השנה כי "כ-20% מהשידורים שלנו מגיעים מפלייסטיישן 4. זה מראה שיש קהל חדש לגמרי עם רעב לשדר את המשחקים שלו".