ההסתדרות: עובדי אקסלנס נשואה התאגדו תוך יממה אחת

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", ועד עובדים ראשון הוקם בבית השקעות בישראל ■ ההסתדרות הודיעה למנכ"ל אקסלנס עוזי דנינו על יציגות ■ אקסלנס: "אנו מכבדים את זכותם של העובדים להתאגד על פי חוק"

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", ועד עובדים ראשון הוקם בבית השקעות בישראל. קרוב ל50% מ-600 עובדי אקסלנס חתמו ביממה אחת על טפסי הצטרפות להסתדרות העובדים הכללית, והיא מכריזה היום (ב') על יציגות באקסלנס.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן הודיע הבוקר למנכ"ל אקסלנס עוזי דנינו כי העובדים התאגדו, ואף קרא להנהלת אקסלנס לפתוח במו"מ עם נציגות העובדים ולעגן את ההבנות שיושגו בין הצדדים בהסכם קיבוצי.

עד אתמול לעובדי אקסלנס היה ועד פעולה שמנה 4 חברים ועוד 20 פעילים, ובמהלך היממה האחרונה לאחר הפרסום ב"גלובס" הם עברו מהשלב השקט לשלב הפעיל בהתאגדות שכלל הצבת דוכני החתמות והודעות מייל ו-SMS, והצליחו להשיא את כמות החתימות הנדרשת ליציגות (כשליש מעובדי החברה), וזאת למרות הטענות בהסתדרות לקשיים שהערימה הנהלת אקסלנס על ההתאגדות.

אקסלנס נשואה נחשבת היום לאחד מבתי ההשקעות הגדולים בישראל. החברה מנהלת למעלה מ-86 מיליארד שקל בנכסים פיננסיים ובמוצרים פנסיוניים ומעניקה מגוון שירותים ל-400 אלף לקוחות פרטיים ומוסדיים, בארץ ובחו"ל.

אבי ניסנקורן מסר: "אני מברך את עובדי אקסלנס נשואה על הצטרפותם לציבור העובדים המאורגנים בענף הפיננסים - ציבור המאוגד היום כולו בהסתדרות. תנופת ההתאגדות בענף מצביעה על מגמה חשובה ואפשר להניח כבר עתה כי בדומה למה שראינו בבנקים ובחברות הביטוח, נראה בקרוב גם בקרב העובדים בבתי ההשקעות".

יו"ר ועד הפעולה של עובדי החברה, אבי גאנה: "ביום חשוב זה, צריך להזכיר כי העובדים הם לא נגד החברה. בחירת העובדים להתאגד קשורה לרצון שלנו להיות שותפים בקבלת ההחלטות אשר משפיעות על עתידנו. מדובר בתחילתו של עידן חדש המתבסס על ההכרה כי העובדים הם לא רק מספרים בטבלאות אקסל אלא חלק חשוב מזהות החברה והצלחתה. אנו מקווים כי ההנהלה תשקיע את כל המאמצים על מנת לדאוג לעובדים ולהסדיר את זכויותינו בהסכם קיבוצי".

מאקסלנס נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את זכותם של העובדים להתאגד על פי חוק. ההון האנושי הינו גורם מרכזי בהצלחתו של אקסלנס כבית השקעות. משאב זה היה מרכזי בארגון מאז ומתמיד וכך גם ימשיך להיות".