יו"ר הכנסת הודיע: הבחירות לנשיאות יתקיימו ב-10 ביוני

יולי אדלשטיין: "נשיא מדינת ישראל אמור לאחות את הקרעים ולגשר בין לבבות. עד עתה המירוץ הנוכחי התאפיין בהכפשות ובדה-לגיטימציה, אני מבקש ואף דורש לנהוג בהדר, בכבוד, בהגינות, במוסר וביושר - אחד כלפי השני וכולם כלפי המוסד"

יריית הפתיחה הרשמית במרוץ לנשיאות נורתה הבוקר: יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הכריז כי הבחירות לנשיאות המדינה יתקיימו ב-10 ביוני ובכך נסתם הגולל על מאמצי ראש הממשלה להביא לדחיית הבחירות.

על פי החוק, מי שיבקש להעמיד עצמו לבחירה, יידרש להגיש את 10 חתימות חברי הכנסת הדרושות לכך עד יום שלישי הבא, שבועיים לפני קיום הבחירות.

בדבריו הבוקר התייחס אדלשטיין למרוץ עתיר ההכפשות לנשיאות ומתח ביקורת חריפה על כך שהתהליך ביזה את הכנסת. "לצערי ואני בטוח שלצער כולנו, עד עתה המירוץ הנוכחי התאפיין בהכפשות ובדה-לגיטימציה. התנהלות שלטעמי ביזתה את התהליך ופגעה קשות במוסד החשוב הזה. אני רוצה לאחל לכל המתמודדים הצלחה, אך יותר מזה: מבקש ואף דורש, בשמי, בשם הכנסת ובשם העם בישראל: לנהוג בהדר, בכבוד, בהגינות, במוסר וביושר - אחד כלפי השני וכולם כלפי המוסד", אמר אדלשטיין.

עד כה היחידים שהצליחו לאסוף את החתימות הדרושות הם פואד בן אליעזר ורובי ריבלין. לרשות שאר המתמודדים יעמדו עכשיו שבועיים לאיסוף החתימות. סיעת יש עתיד, שעד כה לא הרשתה לחברי הכנסת שלה לחתום למועמדים, צפויה לבטל את ההנחיה היום בצהריים ובכך לאפשר למתמודדים נוספים להיכנס למרוץ, ובהם זוכה פרס נובל דן שטכמן, השופטת דליה דורנר והשרה לשעבר דליה איציק. הצהרתו של אדלשטיין תחייב את השר סילבן שלום, לקבל החלטה מהירה האם בכוונתו להצטרף למרוץ או לאו.

ריבלין שיגר הבוקר מכתב לחברי הכנסת ובו הוא מפציר בהם לתמוך בו. "זכיתי לאמונכם כיושב ראש הבית הזה, כמי שאחראי למהלכה התקין וההגון של מטוטלת הוויכוח. כעת אני מבקש את אמונכם לכהונת נשיא המדינה על מנת לעשות את משכן הנשיא לבית השותפות, ההידברות וההבנה. בית הנשיא הוא הנשמה היתרה של הדמוקרטיה. אם הכנסת היא בית הוויכוח, הפולמוס וההכרעה, בית הנשיא הוא בית השותפות, ההידברות והפשרה. ממנו צריכה להדהד יום יום הבשורה, אלו ואלו דברי אלהים חיים. מי כמונו יודע עד כמה זקוקה ישראל, גם לבית הזה וגם לבית הזה", כתב ריבלין.