ערוץ 10 הכניס 4 מיליון שקל בערב שידורי גמר היורוליג

עם זאת, ההכנסות לא יסייעו למצוקתו התזרימית של הערוץ - שצפויה להעצים עד לסוף השנה הנוכחית

ערוץ 10 הכניס 4 מיליון שקל בערב השידורים של ליל אמש (א'), שבו הפכה מכבי תל-אביב בכדורסל לאלופת אירופה - כך על-פי הערכות בענף. משחק הניצחון של הצהובים ביורוליג הביא לערוץ 10 שיא רייטינג של שנתיים בממוצע הצפייה של הערב כולו: 978 אלף צופים בממוצע מכלל האוכלוסייה ו-32% ממשקי-הבית היהודיים. ברגע השיא ("פיק") נרשמה צפייה של 43.6% ממשקי-הבית היהודיים. המשדר עצמו היה הנצפה ביותר מאז גמר העונה הראשונה של "הישרדות" לפני 6 שנים.

משחק הכדורסל סייע לנתוני ערב הצפייה כולו, שגבר על התוכניות ששודרו במקביל בזכיינית ערוץ 2 רשת. בתוכנית "אבודים" (שידור חוזר) צפו רק 352 אלף צופים (12.5%), ואילו התוכנית הכלכלית של הזכיינית עמדה על נתון חלש מאוד של 4.1%, לעומת 15.5% של "היום שהיה" בהגשת גיא זהר בערוץ 10.

למרות הנתונים הגבוהים של ערוץ 10 אתמול וההכנסות הנאות שבצדן, הדבר לא יסייע למצוקתו התזרימית של הערוץ - שצפויה להעצים עד לסוף השנה הנוכחית.

האכזבה העיקרית של הערוץ היא מתוכנית הריאליטי המושקעת "עד סוף העולם", שלא מצליחה לעמוד ביעדי נתוני הצפייה שהעמידה לעצמה. על מנת שהתוכנית תחזיר את ההשקעה בה ותספק ערבי צפייה מוצלחים, היא חייבת לעמוד על נתונים הגבוהים מ-15% צפייה במשקי-בית יהודיים. ואולם, מאז החל שידורה נתוניה רק נסוגים, כשהתוכנית האחרונה, ששודרה ביום שלישי האחרון, סיפקה רק 12.2% צפייה.

משמעות הדבר היא כי ההערכות שתזרים המזומנים של ערוץ 10, שצפוי היה להספיק עד לסוף השנה הנוכחית, ללא כניסתו של משקיע נוסף, ייגדע מוקדם יותר - ייתכן שכבר בחודש אוקטובר. זאת, אם לא תחול התאוששות דרמטית בנתוני הלוח של הערוץ.

הדבר רק מגדיל את הצורך של הערוץ בכניסתו של משקיע, על מנת לקבל רישיון בסוף השנה ולהמשיך להתקיים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ערוץ 10 לא שילם עד כה במועדם את דמי הזיכיון הנדרשים ממנו, והוא זוכה לפריסת תשלומים מצד הרשות השנייה.

בערוץ 10 סירבו להגיב לדברים.