עיצומים בקרן הפנסיה עמיתים; עובדי דקלה בדרך להסתדרות

עובדי עמיתים: "אין קבלת קהל בקרנות הפנסיה הוותיקות עקב שביתה" ■ במקביל, ההסתדרות הודיעה לחברת הביטוח דקלה, שבבעלות קבוצת הראל, על הקמת ועד פעולה

בהמשך לסכסוך עבודה מתארך ועיצומים, שיבשו היום (ב') עובדי קרנות הפנסיה הוותיקות בניין וחקלאים את העבודה בכל מרכזי השירות של "קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר - עמיתים" - בירושלים, חיפה, תל-אביב ובאר-שבע.

בפלאייר שחילקו היום העובדים שנוקטים עיצומים בעמיתים, נכתב כי "אין קבלת קהל בקרנות הפנסיה הוותיקות עקב שביתה. לתשומת לבכם, זה חצי שנה אין תשלום מלא של קצבאות הפנסיה (משולמת מקדמה בלבד ולא התשלום המלא, ר"ש). כמו כן, ייתכן ששולמה לכם קצבת פנסיה שלה אינכם זכאים ובעוד כמה חודשים ידרשו מכם להחזיר כספים אלה בתשלום חד פעמי. ייתכן שיהיו במתן כלל השירותים הניתנים ובתשלומים. לבירורים ניתן להגיע לרחוב בגין 125, תל-אביב (משרדי הנהלת עמיתים, ר.ש.)".

העובדים שנוקטים עיצומים ציינו היום בנוסף כי הם "שובתים כבר חודש לאחר שהנהלת עמיתים מעכבת חתימת הסכם קיבוצי עמם זה זמן רב. העובדים התאגדו כבר לפני שלוש שנים וחצי". הם גם תלו את סגירת מרכזי השירות היום בהחלטת הנהלה.

בהנהלת עמיתים רואים את הדברים בצורה הפוכה לחלוטין.

לדבריהם, העובדים מנעו מאנשים מלהיכנס היום למשרדי קבלת הקהל ושלחו אותם למשרדים הראשיים של ההנהלה.

מעמיתים נמסר כי "אנו קוראים לנציגי העובדים המשבשים את עבודת שירות הלקוחות להפסיק זאת לאלתר. הנהלת עמיתים עושה כל שביכולתה להמשיך ולתת שירות שוטף לעמיתים. לא ייתכן כי נציגי העובדים יפעלו באופן פראי על גבם של גמלאים ויחסמו כניסתם למרכזי השירות וקבלת הקהל. לדאבוננו, כל ניסיונותינו לפתוח ערוץ הידברות אינטנסיבי לפתרון הבעיה עד כה נכשל".

לפי שעה אין פנסיונרים בעמיתים שלא מקבלים קצבאות. ככל הידוע מחר מתוכננת פגישה בין הנהלת הקבוצה לבין העובדים בחוזים אישיים בקרנות הוותיקות.

עובדי דקלה בדרך להסתדרות

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי חברת ביטוח נוספת חווה בימים אלה מהלכי התארגנות עובדים. נודע כי ההסתדרות הודיעה לחברת הביטוח דקלה, שבבעלות קבוצת הראל, על הקמת ועד פעולה.

דקלה, שעוסקת בעיקר בתחום ביטוחי הבריאות והסיעוד, עלולה להיות מושפעת באופן ניכר מהחלטות רגולטיביות עתידיות שישנו את שוק הביטוחים הרפואיים בישראל. נכון לסוף 2013 הועסקו בדקלה 1,046 עובדים (מהם 638 אנשי מוקד שיווק ומכירות), לעומת 1,031 עובדים (מהם 643 עובדי מכירות ושיווק) ב-2012.

מהלך זה הינו חלק ממגמה כוללת של התארגנות עובדים בענף הביטוח, שהתרחשה עד כה בחברות כלל ביטוח (כבר נחתם הסכם קיבוצי), מגדל, הפניקס, שירביט ו-AIG ישראל. בימים האחרונים נודע גם התארגנות שהולכת ונרקמת בבית ההשקעות אקסלנס, שבשליטת הפניקס.