צרות לבן דב: מנכ"ל וסמנכ"ל סאני התפטרו מתפקידם

יצחקי בנציוני וסמנכ"ל השיווק יובל אטד הודיעו לבעל השליטה בן דב על התפטרותם "מסיבות אישיות" ■ בפברואר בוטל הזכיון של סאני למכירת מכשירי סמסונג לחברות הסלולר

הנהלת סאני שבשליטת אילן בן דב מתפטרת: מנכ"ל החברה יצחקי בנציוני וסמנכ"ל השיווק יובל אטד הודיעו הלילה לבן דב על התפטרותם מהחברה, כך נודע ל"גלובס". השניים טוענים כי ההתפטרות הינה מסיבות אישיות. המחליפים למנכ"ל ולסמנכ"ל המתפטרים ימונו מתוך סאני עצמה, שבה בן דב משמש היום למעשה כמנכ"ל בפועל. סאני נשלטת ע"י חברת סקיילקס .

ההתפטרות מגיעה לאחר המחלוקות שהתגלעה בין סמסונג ישראל לסאני , שהובילה לביטול הזכיון של סאני למכירת מכשירי סמסונג לחברות הסלולר שבו היא החזיקה מאז שנת 1999. החברה עדיין מוכרת לחנויות הפרטיות וברשת החנויות הפרטיות שבבעלותה.

עם עזיבתו של בנציוני בסוף החודש, יתמנה אודי מארצי כממלא מקום מנהל הפעילות הסלולרית. מארצי הגיע לסקיילקס לפני מספר חודשים לתפקיד סמנכ"ל מכירות ובמסגרת תפקידו, קיבל לידיו את ניהול ופיתוח מערך רשת החנויות של סאני. לפני הגעתו לסקיילקס, עבד מארצי בקבוצת "פישמן רשתות" כשש שנים בהם כיהן תחילה כמנכ"ל "H-Mobile", חברה קמעונאית העוסקת במכירת מכשירים סלולריים ובהמשך, עם כניסת החברה כמפעיל סלולר וירטואלי והקמת חברת "הום סלולר" קיבל לידיו את ניהול שתי החברות.

מבנציוני נמסר: "לאחר שנה אינטנסיבית ביותר, אני מרגיש כי זה הזמן הנכון להעביר את המושכות להמשך עשייה בהובלת שוק הסלולר בישראל עם מותג מספר אחד - סמסונג. למדתי הרבה במהלך התקופה האחרונה, הכרתי מנהלים ועובדים מקצועיים ומסורים, והיה לי הכבוד והעונג לעבוד בסקיילקס ואין לי ספק בהמשך הצלחתה".

מסקיילקס (סאני) נמסר: "יצחקי הביא עימו לתפקיד ניסיון עשיר הן בתחום הקימעונאות והן בתחום הסלולר. יצחקי תרם רבות להצלחת החברה וקידמה בכל תחומי עשייתה והיווה תוספת כוח משמעותית למול האתגרים הרבים שעמדו בפנינו ובשימור הצלחתה של החברה. אנו מכבדים את החלטתו ובטוחים בהצלחתו בהמשך דרכו המקצועית".

סאני ובן דב קיבלו מכה בפברואר השנה, וזאת לאחר שבן דב נקלע לשורה של הסדרי חוב ואיבד את השליטה בחברה הסלולר פרטנר לפני יותר משנה. זיכיון יבוא מכשירי הסלולר של סמסונג היווה בעבר את קרש הקפיצה שלו לצמרת עולם העסקים הישראלי.

בסמסונג ישראל הסבירו אז כי החברה מעדיפה לשווק בעצמה את מכשירי סמסונג מתוך מטרה לחזק את יחסיה עם הצרכן הישראלי, באמצעות הענקת ערך מוסף טכנולוגי, תוכני ושירותי, תוך חתירה למחיר תחרותי.

עוד לפני אובדן זיכיון המכירה של המכשירים, ביצרנית הקוריאנית לקחו מסאני את מערך עדכוני הגרסאות לסמארטפונים והעבירו אותו לטיפולם, כמו גם את מערך שירות הלקוחות והתיקונים. סמארטפון הגדל החדש של במסונג, הגלקסי S5, כבר מופץ כיום ע"י סמסונג ישראל.