סקר: המשקיעים מאמינים בצמיחה ורוצים עוד מניות בתיקים

דו"ח של שרודרס: רק כ-18% מהמשקיעים יהיו מעוניינים בהשקעות באיגרות חוב, ורק כ-8% מתכננים להחזיק כסף בקרנות כספיות ובהשקעות לטווח קצר ■ כ-70% מהמשקיעים הביעו רצון להשקיע במניות

המשקיעים ברחבי העולם פונים לשוקי ההון הגלובאליים בציפייה לצמיחה מחודשת בשניים עשר החודשים הבאים, כך עולה מדו"ח מקיף על נטיות המשקיעים שפורסם על ידי חברת ניהול הנכסים שרודרס. מניתוח דו"ח מגמות השקעות גלובליות, המייצג 15,749 משקיעים מ-23 מדינות, חושף כי למעלה מ-82% מהנשאלים מעוניינים לשמר או להגדיל סכומי ההשקעה והחיסכון, וכ-70% מהמשקיעים הביעו רצון להשקיע במניות.

התיאבון הגובר לניירות ערך משקף תחזית כלכלית חיובית יותר לטווח הארוך, למרות התנודתיות בשוקי ההון לאחרונה. הדו"ח חושף כי משקיעים ברחבי העולם מעוניינים להשקיע בכלכלות מפותחות, מאחר והן מסתמנות כמציעות פוטנציאל רווחים יציב יותר והזדמנויות צמיחה טובות ביותר.

בנוגע לערוצי השקעה נוספים, הדו"ח חושף כי רק כ-18% מהמשקיעים יהיו מעוניינים בהשקעות באיגרות חוב, ורק כ-8% מתכננים להחזיק כסף בקרנות כספיות ובהשקעות לטווח קצר.

כאשר נשאלו על סדרי העדיפויות הפיננסיים שלהם לשניים עשר החודשים הבאים, כמעט מחצית 48% מהנשאלים מתכננים להשקיע את הכנסתם הפנויה. שיעור קטן יותר 23% מתכננים להפקיד כסף בתכניות חסכון, בעוד רק 9% ציינו כי ישקיעו כספים בכיסוי חוב או שיבזבזו הכנסה פנויה על רכישת מותרות.

ביטחון המשקיעים אכן עלה בחדות, ובאופן מובהק, בכלכלות מתפתחות כגון ארה"ב ומערב אירופה מאז הדו"ח של השנה הקודמת, כאשר 27% מהמשקיעים השקיעו את כספם במערב אירופה (עליה חדה מ- 10% ב- 2013), ו-31% מצפים כי ארה"ב תציע הזדמנויות צמיחה חזקות (לעומת 18% בלבד בשנה הקודמת).

עם זאת, אזור אסיה-פסיפיק ממשיך לשמור על הכתר כאזור הדומיננטי ביותר מבחינת ציפיות המשקיעים לצמיחה החזקה ביותר בשניים עשר החודשים הבאים, כאשר 39% מהמשקיעים סימנו אזור זה בעדיפות עליונה. נציין כי זוהי ירידה משמעותית מהשנה שעברה, שבה 46% מהמשקיעים ראו באזור אסיה-פסיפיק כיעד החם והמרכזי ביותר להשקעה.

מאסימו טוסאטו, סגן יו"ר שרודרס, אמר: "דו"ח זה מגלה סימנים מעודדים של ביטחון מחודש בשוקי ההון, ביטחון אשר מונע בחלקו מהשיפור הכלכלי ומביצועי השוק בכלכלות מפותחות. בשנה שעברה, כלכלת ארה"ב הראתה גידול של כ-3% ברבעון הרביעי למרות הסגירה של הממשל הפדרלי באוקטובר. באירופה, גרמניה ובריטניה הציגו ביצועים טובים. כמו כן, יפן הפגינה כמה מהביצועים הטובים ביותר מכל הכלכלות הגלובליות בעקבות המדיניות הכלכלית של ראש הממשלה אבה שינזו' (Abe Shinzo), אשר העניקו תקווה מחודשת למשקיעים ברחבי העולם".

"עם זאת, מגמה זו אינה נעדרת אתגרים. למרות חדשות חיוביות מכמה מדינות, הצמיחה בתל"ג ממשיכה להיות נמוכה מהתחזיות, בהשוואה לקצב ההתאוששות שנצפה במיתונים קודמים. הצמיחה לא צפויה להיות אחידה בכל הסקטורים, הכלכלות או האזורים, בעיקר בהתחשב בחולשה המשמעותית אשר ממשיכה להתקיים בכמה מדינות באזור היורו ובכמה שווקים מתפתחים, אזורים שבהם הפסקת מדיניות ההטבה הכמותית (Quantitative Easing) של הבנקים המרכזיים מכבידה מאד על שוקי המניות. אנו נמצאים עדיין בכלכלת מעבר גלובלית - נקיטת מדיניות השקעות אקטיבית הינה המפתח עבור משקיעים".

מרבית המשקיעים מעוניינים להשקיע בצורה רחבה יותר במניות מחוץ לשווקים המקומיים שלהם, או בסוגי נכסים אחרים, בעוד חלק קטן יותר (41%) של הנשאלים מתכננים לרכוש מניות במדינה שלהם בשנה זו. בשנה שעברה הנשאלים היו ממוקדים יותר בשווקים המקומיים, כאשר כמחצית מהנסקרים היו מעוניינים להשקיע במדינה שלהם כמנוע לצמיחה".

מאסימו טוסטאו מסכם, "נראה כי השנה המשקיעים נוקטים במדיניות השקעה גלובלית יותר ומעוניינים להרוויח מהזדמנויות צמיחה חדשות. חשוב לציין כי המעבר מנכסים מקומיים לנכסים גלובליים מחוץ לשווקי הבית פירושו שרבים יחרגו מגבולות הידע שלהם. לפיכך, הסתמכות על ייעוץ מקצועי צריכה להיות המוקד עבור משקיעים שרוצים לצאת אזורים חדשים וליהנות מהצמיחה ומההזדמנויות הגלובליות".