חזי בצלאל חוזר? אקספון תתמודד במכרז תדרי דור 4

בצלאל ייערך להתמודדות על המכרז שצפוי להתפרסם בשבוע הבא ■ המטרה שלו - לרכוש רצועת תדרים ולחבור לאחת המפעילות הוותיקות וביחד להקים רשת דור רביעי ■ גורמים בסביבתו: הוא למד מהכישלון במכרז הסלולר והפעם היערכותו תהיה שונה

איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של חברת 018 אקספון, עומד לנסות את מזלו שוב בשוק הסלולר הישראלי. ל"גלובס" נודע כי בצלאל החל בשבועות האחרונים לקיים פגישות לקראת פרסום המכרז הקרוב של משרד התקשורת על הקצאת תדרי דור רביעי, וזאת מתוך מטרה להתמודד בו ולנסות ולרכוש תדרים.

ההתעניינות של בצלאל במכרז הסלולרי שצפוי להתפרסם בחודש הבא, באה בעקבות מסמך המדיניות שפרסם משרד התקשורת ושממנו עולה שמפעילים חדשים יוכלו לקבל זכות שימוש ברשתות של מפעילים קיימים, מה שאומר שאותם מפעילים שיזכו במכרז לא יהיו סתם מפעילים וירטואליים, אלא יוכלו לבוא עם נכס ממשי למו"מ על שיתוף רשתות עם אחד המפעילים הוותיקים, שהוא רצועת תדרים.

במידה ובצלאל אכן יתמודד בסופו של דבר במכרז זה יהיה ניסיון מרתק במיוחד לאור העובדה שהוא ניסה את מזלו מספר פעמים בכניסה לשוק התקשורת בישראל בשנים האחרונות ונחל לא מעט אכזבות. בצלאל התמודד על רכישת חברת מירס ולא זכה בה, הוא זכה במכרז הסלולרי האחרון אך בסוף נפסל בגלל שלא הצליח להעמיד את הערבות שנדרשה בגלל שהבנקים בארץ סירבו להעמיד לו את הערבות שביקש מפני שרוב נכסיו נמצאים בחו"ל.

בצלאל אף נאלץ לשלם מיליוני שקלים בגלל שהמדינה לא הסכימה לוותר לו על הערבות שהפקיד כתנאי מקדמי להתמודדות במכרז. בסביבתו של בצלאל מעריכים שהוא למד מהכישלון מהמכרז האחרון והפעם היערכותו תהיה שונה.

המכרז לתדרי הדור הרביעי יאפשר התמודדות פתוחה ולא יוגבל רק לחברות הסלולריות. במכרז יוקצו תדרים בפרוסות של 5 מגה בתחום התדרים של ה-1,800 מגה הרץ. מחיר המינימום לרצועה לא נקבע עדיין אך הוא לא יהיה גבוה במיוחד, וזאת מתוך הערכה של משרד האוצר שהביקוש לתדרים יעשה את העבודה וימקסם את התמורה עבור כל רצועה.

חברה שיש כבר ברשותה תדרים בתחום ה-1,800 מגה הרץ לא תוכל לרכוש תדרים, כך שיהיו לה בסך הכל מעל ל-20 מגה, מה שאומר שפלאפון שלה אין תדרים בתחום, תהיה היחידה שתוכל לרכוש עד 20 מגה הרץ. עוד לא ברור האם היא אכן תרצה לרכוש כמות כזו של תדרים, אבל מה שברור הוא שסלקום ופרטנר יוגבלו, כיוון שיש כבר ברשותן תדרים בתחום המבוקש.