שר השיכון: "46 אלף יחידות דיור ישווקו במסגרת מחיר מטרה"

אורי אריאל טען בשיחה עם עורך "גלובס נדל"ן", כי הושגו הבנות לגבי תוכנית מחיר מטרה, וכי בשנה הקרובה יוכלו לשווק 6,000 יח"ד ■ אריאל: "הרף של התוכנית יעמוד על 16 אלף שקל למ"ר אחרי ההנחה"

"הגענו להבנות לגבי מחיר מטרה. התוכנית נמצאת בשלבי גיבוש אחרונים ומה שכבר ידוע הוא שבשנה הקרובה יוכלו לצאת 6,000 יחידות דיור ולאחר מכן יצאו בכל שנה עשרת אלפים דירה במסגרת המכרזים הללו. מדובר בתוכנית שתכלול שיווקים של 46 אלף יחידות דיור בחמש שנים במסגרת התוכנית". כך חשף הבוקר (ה') שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, בשיחה של אחד על אחד עם עורך "גלובס נדל"ן" דרור מרמור שהתקיימה בכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ באילת.

אריאל הוסיף עוד כי "מחיר מטרה יפעל בכל מקום, למעט מקומות בהם ערך הקרקע לא יוכל לשאת זאת. הרף של התוכנית יעמוד על 16 אלף שקל למ"ר אחרי ההנחה".

במהלך דבריו של השר התפרצו קבלנים מהקהל וקראו לעברו כנגד התוכניות ועל כך שהם גורמות נזק לענף. "הביקורת על התוכניות נשמעת", המשיך השר והתייחס לביקורת, "לא עמדנו בלוחות הזמנים שנקבעו בישיבת הקבינט אבל היום יש כבר תזכיר חוק, וכל המדינה עכשיו רואה אותו. הוא יגיע לקריאה ראשונה ואחר כך לוועדת כספים. כולם יודעים שהוועדה לא תעשה חיים קלים. נצטרך להתמודד עם שאלות לא פשוטות גם לגבי תוכנית המע"מ וגם לגבי תוכנית מחיר מטרה. בכל מקרה, ב-3 באוגוסט התוכניות יאושרו לכל המאוחר. כי זה סוף מושב הכנסת. אבל במקרה ויהיו בג"צים, זה יקשה מאוד והנסיון הוא לנסות ולהימנע מכך בכל דרך".

יש לציין שלדברי גורמים הבקיאים בסוגיית גיבוש תוכנית מחיר מטרה, ההסכמות קובעות כי תוכנית מחיר מטרה תחל לפעול ביום שבו תאושר תוכנית מע"מ בשיעור אפס בקריאה שלישית. כלומר, כבר בסוף המושב הנוכחי בחודש אוגוסט. אותם גורמים מסבירים שאם תוכנית מע"מ בשיעור אפס תיתקל בבגצ"ים, הדבר לא יעכב את יציאת מחיר מטרה אל הפועל.

שר השיכון גם התייחס לדרך יישום תוכנית מע"מ אפס וחשף כי מתקיימות שיחות לגבי השאלה האם רכישת דירה בהטבת המע"מ תעשה על ידי הגרלה: "יש ויכוח היום. אנחנו אומרים שצריך לעשות הגרלה למכירת הדירות בהטבת אפס אחוז מע"מ כי אחרת גורמים שונים ישתלטו על התחום הזה. אנחנו יודעים לעשות את זה ועשינו את זה במחיר למשתכן. אנחנו חוששים ממצב בו לא יהיו הגרלות. אבל יש גורמים בממשלה שחושבים אחרת. ועדת הכספים ומליאת הכנסת תכריע".

במקביל, הציג השר אתר חדש שיעלה לאוויר בקרוב ובו יפורסמו כל שיווקי המינהל וכל השיווקים הצפויים בצורה ברורה לציבור הרחב: "זה יהיה נגיש ובהיר לכל אזרח. יהיה אפשר לראות את התב"ע, מה הליך האישור ואת כל הפרטים. בהמשך הוא אפילו יוכל לראות איפה יהיו בתי הספר. האתר הזה הוא התחייבות שלנו לשקיפות וכולם יוכלו לעקוב אחרי כל הפעילות של המשרד". יש לציין שהאתר המדובר כבר היה צפוי לעלות, אולם נכון להיום הוא בשלב הרצה והוא צפוי לעלות לאוויר תוך חודשיים שלושה, כך לדברי השר.