מי הם הספורטאים הפעילים העשירים ביותר בבריטניה?

שני נהגי פורמולה 1 מובילים את הרשימה, וויין רוני רק במקום השלישי; איך השתחל לדירוג סטיב נאש מה-NBA, ומה שלום בקהאם? דירוג "הטיימס"

לואיס המילטון הוא הספורטאי הבריטי (הפעיל) בעל ההון העצמי הגדול ביותר - 68 מיליון ליש"ט. כך עולה מדירוג ה"ריץ' ליסט" השנתי של עיתון "הטיימס" הלונדוני. נהג הפורמולה 1 נהנה משכר שנתי של 16 מיליון ליש"ט אותו הוא מקבל מהיצרנית מרצדס, ובנוסף ממגוון של נותני חסות מסחריים. הוא מתגורר במקלט המס מונאקו - ובין ה"צעצועים" שלו ניתן למצוא מטוס פרטי שמוערך ב-20 מיליון ליש"ט.

גם במקום השני ברשימה, שכוללת ספורטאים פעילים ממוצא בריטי או ספורטאים זרים שמתגוררים כיום בממלכה - נמצא נהג פורמולה 1: ג'נסון באטון (קבוצת מקלארן), ששווה כ-63 מיליון ליש"ט. רק אחריו מגיע הכדורגלן הראשון בדירוג: וויין רוני, שחקן מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, שחתם השנה על הארכת חוזה ב"שדים האדומים" שאמורה להכניס לחשבון הבנק שלו סך של 70 מיליון ליש"ט בשנים הבאות. "הטיימס" מעריך כי החלוץ שווה כיום כ-60 מיליון ליש"ט.

את החמישייה הראשונה משלימים סטיב נאש (שחקן ה-NBA הקנדי של לוס אנג'לס לייקרס, שנולד לאמא וולשית ואבא אנגלי, ומוערך ב-56 מיליון ליש"ט) ובלם מנצ'סטר יונייטד ריו פרדיננד (44 מיליון ליש"ט). הטניסאי העשיר ביותר הוא באופן טבעי הזוכה בטורניר ווימבלדון 2013, אנדי מארי (40 מיליון ליש"ט, מקום שישי ברשימה). הספורטאית העשירה ביותר בדירוג היא לאורה דייויס, גולפאית שעדיין משחקת בגיל 50 - ושווה כ-8 מיליון ליש"ט.

מי שבעבר הוביל באופן מסורתי את הרשימה של "הטיימס" הוא דייויד בקהאם, אך כזכור הכדורגלן פרש ממשחק פעיל בקיץ האחרון לטובת מיזמים עסקיים, ביניהם הקמת קבוצת MLS במיאמי, ארה"ב. כך או כך, העיתון מעריך את ההון המשותף שלו ושל אשתו ויקטוריה, כוכבת הפופ לשעבר ומעצבת אופנה בכירה כיום, ב-210 מיליון ליש"ט.

המשך דירוג הספורטאים הפעילים העשירים
(הון במיליוני ליש"ט; בריטים, או זרים פעילים בבריטניה)
7. סטיבן ג'רארד (כדורגל, ליברפול) - 37
-. פרנק למפארד (כדורגל, צ'לסי) - 37
9. לואל דנג (כדורסל, קליבלנד קבאלירס) - 36
-. ראיין גיגס (כדורגל, מנצ'סטר יונייטד) - 36
-. פדרייג הארינגטון (גולף) - 36
12. קולין מונטגומרי (גולף) - 32
13. ג'ון טרי (כדורגל, צ'לסי) - 31
-. פרננדו טורס (כדורגל, צ'לסי) - 31
15. לוק דונלד (גולף) - 30