טלרד מפחיתה בכ-25% את מחיר ההנפקה

טלרד מצטרפת לאשטרום ואינרום שחתכו בימים האחרונים את השווי בשיעור דומה פעיל בשוק החיתום: "זה כורח המציאות, השווי שביקשו החברות היה מוגזם"

שוק הנפקות האקוויטי בת"א ממשיך לגמגם. לאחר שאתמול התברר כי קבוצת הנדל"ן אשטרום וחברת מוצרי הבנייה אינרום נאלצו לחתוך כ-25% מהשווי לפיו יונפקו מניותיהן לציבור, מתברר כי גורל דומה צפוי לחברת ציוד התקשורת טלרד נטוורקס.

ל"גלובס" נודע כי לקראת הנפקתה, חתכה טלרד את השווי בו תונפק מ-300 לכ-230 מיליון שקל (לפני הכסף), לצורך גיוס מתוכנן של כמה עשרות מיליוני שקלים. טלרד נטוורקס, שנוסדה ב-1951, עוסקת במכירה, תמיכה ותחזוקה של מוצרי תקשורת, ומספקת שירותי תכנון, הקמה, תמיכה ותחזוקה של מערכות תקשורת ו-IT.

בעלת המניות העיקרית בטלרד למודת המשברים היא קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו של יובל כהן, המחזיקה בכ-88% ממניות החברה, אותן רכשה לפי שווי של כ-100 מיליון שקל בלבד לטלרד. תחת פורטיסימו שינתה החברה מיקוד, ובשנים 2009-2010 עברה תהליך הבראה מקיף, על רקע קריסת נורטל (Nortel), שהייתה אחת מספקיות ציוד התקשורת הגדולות בעולם, ולקוחה מהותית האחראית ליותר מ-50% ממכירות טלרד.

כאמור, השוק הראשוני בת"א מגלה חולשה לצד האופוריה בשוק גיוסי החוב הקונצרניים. אתמול התברר כי ענקית הבנייה והתשתיות אשטרום הבטיחה את הנפקת מניותיה רק לאחר שחתכה כרבע ממחיר ההנפקה. הקבוצה, שביקשה לגייס 300-400 מיליון שקל לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל לפני הכסף, נאלצה להסתפק בגיוס של כ-250 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-1 מיליארד שקל.

בהמשך התברר כי גם קרן ההשקעות פימי נאלצה להפחית בשיעור דומה את מחיר הצעת המכר המתוכננת למניות אינרום תעשיות בנייה שבבעלותה, מ-1 מיליארד לכ-750 מיליון שקל.

צריך לציין, כי למרות חיתוכי המחיר האגרסיביים, הנפקות האקוויטי עדיין משקפות שווי מרשים לחברות המונפקות, ומניבות רווחים נאים עבור בעלי השליטה. אחד הפעילים בשוק החיתום טען היום כי הפחתות המחיר בהנפקות הן כורח המציאות, משום שהשווי המקורי לפיו ביקשו חברות להנפיק היה מוגזם.

חיתוכי השווי בהנפקות האקוויטי האחרונות
 חיתוכי השווי בהנפקות האקוויטי האחרונות