ב. יאיר חזרה להיסחר בבורסה; תשואות האג"ח - עד 9%

ב. יאיר מסרה בהודעה לבורסה כי מספר נושאי משרה בה נחקרו ונעצרו בנושאים "הקשורים לחשד לביצוע לכאורה של עבירות על חוק איסור הלבנת הון"

אחרי יומיים של חוסר בהירות - לפחות באופן רשמי - הוסר אתמול צו איסור הפרסום על שמה של ב. יאיר , וחברת הנדל"ן עדכנה את המשקיעים כי היא החברה שלגביה עלו חשדות להלבנת עשרות מיליוני שקלים עבור העבריין יצחק אברג'יל.

ב. יאיר מסרה בהודעה לבורסה כי מספר נושאי משרה בה נחקרו ונעצרו בנושאים "הקשורים לחשד לביצוע לכאורה של עבירות על חוק איסור הלבנת הון", וכן כי ביום שני האחרון נערך חיפוש במשרדיה ונאספו מהם מסמכים שונים.

עוד הוסיפו בחברה שבשליטת האחים יאיר ויוסף ביטון כי ביום שלישי האחרון היא קיבלה צו מניעה האוסר ביצוע כל פעולה או שינוי בנכסיה ובחלק מהחברות המוחזקות שלה. בב. יאיר הגישו בקשה דחופה להסרת צו זה והדגישו כי אין בכך "כדי לפגוע בפעילותה השוטפת", והוסיפו כי "להערכת החברה לא נפל כל רבב בהתנהלותה". בעקבות העדכון, חזרו הבוקר מניות ואג"ח החברה להיסחר, לאחר שאתמול הופסק המסחר בהן.

היום נסחרה מניית ב. יאיר בעליות שערים של כ-7%, אך, כידוע, ביום ג' ובחלק מיום ד', עד שהופסק המסחר בניירות הערך של החברה, ולמרות צו איסור הפרסום, רשמה מניית חברת הנדל"ן צניחה דו-יומית של 26%.

סדרות האג"ח של ב. יאיר נסחרו היום במגמה מעורבת, אחרי שגם בהן נרשמו בימים הקודמים ירידות חדות. ב. יאיר נסחרת היום לפי שווי של כ-130 מיליון שקל והאג"ח שלה נסחרות במחיר המשקף תשואה מתואמת של 3%-9%.

גייסה 50 מיליון שקל בפברואר

מניותיה של חברת הנדל"ן הירושלמית החלו להיסחר בבורסה בת"א ב-2006 לפי שווי של יותר מ-200 מיליון שקל. עיקר עיסוקה מתרכז בנדל"ן למגורים בישראל, ובשנת ההנפקה היא החלה גם בפעילות ייזום ובנייה גם במזרח אירופה. כיום הפרויקט הגדול ביותר שלה הוא פרויקט "משכנות האומה" בירושלים, הצפוי לכלול כ-700 יחידות דיור ומרכז מסחרי במתחם משרד החוץ לשעבר, בלב העיר. מרבית הדירות בפרויקט כבר נמכרו.

בדוחות ב. יאיר לשנת 2013 שפורסמו בסוף חודש מארס השנה, ציינה החברה כי יש לה 10 פרויקטים לשיווק, הכוללים 1,044 דירות, מהן נמכרו 773. בפברואר האחרון השלימה החברה גיוס אג"ח של כ-50 מיליון שקל, שהתווספו להתחייבויות אג"ח של כ-380 מיליון שקל שהציגה בדוחות 2013, מהן התחייבויות שוטפות של כ-180 מיליון שקל.

בשנים האחרונות זכתה החברה לכותרות בעיקר סביב המאבקים שניהלו בעלי השליטה מול מחזיקי מניות המיעוט סביב סוגיית שכר העתק שמושכים בני משפחת ביטון המועסקים בחברה (קרוב ל-60 מיליון שקל בשנים 2005-2013). בסיבוב האחרון, שהתרחש לפני כשלושה חודשים, החליט דירקטוריון ב. יאיר לאשר את מדיניות התגמול בחברה, וזאת למרות התנגדות רוב מקרב בעלי מניות המיעוט. מדיניות זו קובעת כי ב. יאיר תשלם שכר בסיס חודשי של קרוב ל-300 אלף שקל לארבעה מבני משפחת ביטון (ביחד). הללו יהיו זכאים בנוסף גם לבונוסים שיגדילו את היקף התגמול המצרפי לעד 10 מיליון שקל בשנה.

על חברי הדירקטוריון של ב. יאיר נמנית גם שרת התיירות והח"כית לשעבר רוחמה אברהם בלילא, שמונתה לדח"צית בחברה ביולי האחרון, ומכהנת גם בוועדת התגמול שלה.

עוד קודם לכן, ניהלו בעלי החברה במשך מספר שנים מאבק מול איש העסקים הירושלמי מרדכי אלבוים, שהחזיק בכ-10% ממניות ב. יאיר והתנגד לשכרם של בעלי השליטה. מאבק זה הגיע לסיומו לפני כשנה, במסגרת פשרה שאילצה את ארבעת בני משפחת ביטון לקצץ ביותר מחצי את עלות העסקתם השנתית.

ב יאיר
 ב יאיר