הממשלה צפויה לחייב את סלקום להחזיר תדרים

כיום משמשים התדרים שברשות סלקום בתחום ה-1,800 מגה הרץ לטובת רשת הדור השני שלה ■ מדובר ברשת שמתרוקנת במהירות, והחברה תיכננה לפנות 10 מגה ולהותירה פועלת על גבי 7 מגה בלבד

האם סלקום תידרש להחזיר תדרים למשרד התקשורת? על פי המסתמן, בכוונת משרד התקשורת והאוצר, לחייב את סלקום להחזיר חלק מהתדרים שברשותה וזאת במידה והחברה תרכוש תדרים במכרז התדרים לדור הרביעי שצפוי להתפרסם בשבוע הבא.

הסיבה לכך היא שלסלקום יש כיום 17 מגה בתחום תדרי ה - 1,800 מגה הרץ, והמגמה של המשרד היא לייצר שיוויון בין המפעילים כך שאף מפעיל לא יחזיק מעל 20 מגה בתחום ה-1,800 מגה הרץ.


כיום משמשים התדרים שברשות סלקום בתחום ה-1,800 מגה הרץ לטובת רשת הדור השני שלה. מדובר ברשת שמתרוקנת במהירות, והחברה תיכננה לפנות 10 מגה ולהותירה פועלת על גבי 7 מגה בלבד. ה-10 מגה מיועדים לטובת הדור הרביעי, כך שהחברה תצטרך לקנות עוד 10 מגה במכרז.


אי הוודאות נסובה סביב אותם 7 מגה שיישארו ברשותה. על פי מה שמסתמן, סלקום תידרש להחזיר את התדרים בצורה מדורגת ובהתאם לריקונה ממשתמשים.

חלופה נוספת היא שבמסגרת שיתוף פעולה שתעשה סלקום עם אחד המפעילים, כנראה גולן טלקום, לעניין רשת משותפת בדור הרביעי, יביא גולן תדרים שירכוש במכרז על מנת שניתן יהיה לבסס שיתוף פעולה שירחיק את הצורך שלה להחזיר למדינה חלק מהתדרים שברשותה. עד שלא יתפרסם המכרז לא ניתן יהיה לדעת בוודאות כמה יוכלו המפעילים לרכוש במכרז ומה תהיה החלוקה ביניהם.

לנוכח מדיניות משרד התקשורת בנושא 3 הרשתות הסלולריות שהוא מעוניין שיתקיימו בישראל, יכולות להיווצר אפשרויות רבות של שיתופי פעולה כך שלא ניתן כרגע לדעת מה תהיה מפת חלוקת התדרים הכוללת, אבל מה שנראה סביר שיתרחש הוא שיישמר עקרון השיוויון ומפעיל לא יוכל להחזיק יותר מאשר 20 מגה בלבד בתחום ה - 1,800 מגה הרץ, שהוא התחום המבוקש ביותר על ידי כל המפעילים.