אלון חסן שוב הכריז על שביתת פתע בנמל אשדוד

בעקבות תאונה שבה נפצעו שני נהגי מכולה בנמל, חסן ביקש לצרף עובד נוסף שיישב לצד נהגי המכולות ■ הנהלת הנמל סירבה - וחסן החליט: שביתה

הפעילות בנמל אשדוד הושבתה היום (א') במפתיע בהוראת יו"ר ועד הציוד המכני בנמל אלון חסן בשל מחלוקת עם הנהלה בנושא בטיחות בעבודה. הנהלת הנמל הודיעה בתגובה כי מדובר בשביתה פראית שנגרמה עקב החלטה פזיזה וחסרת אחריות של חסן.

לפני כחודש נפצעו בנמל שני נהגי גוררי מכולות כתוצאה מתאונה חזיתית, אחד מהם באורח קשה. על-פי החוק הועבר הנושא לחקירת המשטרה. לאחרונה זומנו שני הנהגים לחקירה באזהרה בחשד לרשלנות. על-רקע התפתחויות אלה, דרש חסן לצרף עובד נוסף, שיישב לצד הנהג של כל אחד מעשרות גוררי המכולות הפועלים בנמל כדי לכוון את הנהגים.

לאחר שהנהלת הנמל סירבה לדרישה הורה חסן היום בשעות הצהריים לכל עובדי הרציפים על קו הים לעזוב את עבודתם לאלתר עד להודעה חדשה. כתוצאה מהפסקת העבודה נוצר תור ארוך של משאיות והופסק הטיפול באניות המכולה.

הנהלת נמל אשדוד מציינת כי התנהלות הוועד עומדת בסתירה לעמדתו המקצועית של קצין הבטיחות בתעבורה בנמל אשדוד. בהנהלה ציינו בנוסף כי התאונה שאירעה בנמל לפני חודש הייתה חזיתית ומשום כך סביר כי לא הייתה נמנעת גם אילו היה יושב עובד נוסף לצד הנהג. מעבר לכך אמרו בהנהלה כי מדובר בדרישה לא מציאותית שתהיה כרוכה בתוספת של עשרות תקנים שאינם בנמצא.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר היום: "לאחרונה אירע אירוע בטיחותי בנמל אשדוד. בעקבות האירוע ועד העובדים העלה דרישה לגיטימית כי יוצבו מכוונים לכל הכלים התפעולים הנוסעים לאחור וזאת על מנת לשמור על חיי אדם ולמנוע הגשת כתבי אישום פליליים כנגד העובדים. הנהלת החברה מסרה כי נהלי העבודה ימשכו כפי שהיו עד היום והאחריות הפלילית תחול על העובדים. במצב שכזה לא ניתן לצפות מהעובדים לעבוד בניגוד לדין. הבטיחות של העובדים ושל האוכלוסייה הפוקדת את הנמל היא מעל לכל. אנו מצפים מהנהלת החברה להציב מכוונים ולעמוד בכל דרישות החוק. הבטיחות היא ערך עליון ונמשיך לפעול לפיו".