חח"י שילמה 5.6 מ' ש' ללקוחותיה על נזקים מפגעי חשמל

כך עולה מהדוח השנתי לשנת 2013 של נציב תלונות הציבור בחברת החשמל, שמתפאר בירידה של כ-12% במספר התלונות בהשוואה לשנת 2012

כ-5.6 מיליון שקל שילמה חברת החשמל ללקוחותיה בשנה החולפת בעקבות נזקים מפגעי חשמל - כך מגלה הדוח השנתי לשנת 2013 של נציב תלונות הציבור בחברת החשמל.

הדוח מתפאר בירידה של כ-12% במספר התלונות בהשוואה לשנת 2012: בשנת 2013 התקבלו בחברת החשמל 16,189 תלונות לקוחות - כ-2,200 תלונות פחות מבשנת 2012 (18,384). 28% מהן נמצאו מוצדקות - ירידה קלה לעומת נתוני השנה שעברה.

חברת החשמל מספקת כיום חשמל ושירות לכ-2.6 מיליון לקוחות. עוד נמצא כי בשנת 2013 הסתיים הטיפול בחברה ב-1,345 ערעורים של לקוחות על תוצאות טיפול קודם בתלונתם. מתוכם, 250 ערעורים (כ-18.6%) נמצאו מוצדקים.

בשנת הדוח חילקה חברת החשמל כ-15.7 מיליון חשבונות חשמל וביצעה כ-67 אלף ניתוקי זרם בגין אי-תשלום חשבונות חשמל.

בסוף השנה החלה החברה בתהליך של משלוח חשבונות חשמל באמצעות הדואר האלקטרוני. כ-170 אלף לקוחות מקבלים כיום את החשבון בדרך זו.

על מה מתלוננים?

על מה מתלוננים צרכני החשמל? בשנת הדוח הנושאים המרכזיים בתלונות היו דרישות לפיצוי כספי בגין נזקים (41%) - נזק למכשירי חשמל בעקבות תקלה באספקת חשמל, נזק עקב הפסקות מתוכננות או ניתוק זרם, עקב ביצוע עבודות הקשורות לאספקת חשמל וכן ונזקי גוף;

חשבונות חשמל וגבייה (24%) - חלוקת חשבון החשמל, אופן תשלום החשבון, חיובים כספיים בחשבון החשמל, ניתוק זרם בגין אי-תשלום, שימוש בלתי חוקי בחשמל; תלונות בנושא עבודות רשת וחיבורים לבתים (17%) - ביצוע עבודות רשת, זמן המתנה לביצוע עבודות ועוד;

תלונות בנושא אמינות אספקה (9%) - ריבוי תקלות או תקלות חוזרות באספקת החשמל, המתנה ממושכת עד לחידוש אספקת החשמל לאחר תקלה, מתח אספקת חשמל לא יציב, הפסקת חשמל ללא הודעה מוקדמת, אי-ביצוע הפסקה לאחר שניתנה הודעה, עיתוי ההפסקה, אי-התאמה בין ההודעה על מועדי ההפסקה לביצוע בפועל, ריבוי הפסקות מתוכננות והפסקה ממושכת ועוד;

כן התקבלו תלונות בנושאי איכות הסביבה (5%) וזמינות וטיב השירות (4%) - של נציגי השירות במוקד 103, זמינות וטיב שירות של מערכת המענה הקולי הממוחשבות לתשלום חשבונות חשמל, זמינות וטיב שירות של עובדי משרד, זמינות וטיב שירות של עובדי חוץ, קיום התחייבויות ללקוח, זמינות ואיכות אתר האינטרנט ועוד.

צרו איתנו קשר *5988