רונן ברקה, מנכ"ל חברת שפ"מ, פורש מתפקידו

ברקה עוזב את "שידורי פרסומות מאוחדים" לאחר שנתיים, וטרם מונה לו מחליף

לאחר שנתיים בתפקיד, מנכ"ל שפ"מ ("שידורי פרסומות מאוחדים"), רונן ברקה, פורש מתפקידו - כך נודע ל"גלובס". לברקה, שפורש כנראה לעסקים פרטיים, לא מונה עדיין מחליף, והוא צפוי להמשיך ללוות את שפ"מ בחודשים הקרובים.

ברקה הצטרף לשפ"מ לפני כשנתיים, במקומו של אברהם פרחי, מבעלי שפ"מ, ששימש עד אז כמנכ"ל ועבר להיות יו"ר פעיל.

ברקה הגיע לתפקיד על תקן איש תקשורת ותיק, שאייש שורה של תפקידים באמצעי התקשורת השונים, בהם תפקיד סמנכ"ל שיווק ב"ידיעות אחרונות" וסמנכ"ל ערוץ 10. הוא היה ממקימי חברת לוגיה, ששימשה במשך מספר שנים כחברת התוכן של סלקום, ובהמשך מונה למשנה למנכ"ל ואחראי על שיווק, קידום ופיתוח עסקי בנגה תקשורת.

שפ"מ הוקמה לפני כ-20 שנה, והיא מנהלת את הפעילות המסחרית של תחנות הרדיו של קול ישראל, השייכות לרשות השידור.

במסגרת תפקידו נקלע ברקה לאחד המשברים הקשים שעברו על שפ"מ - זאת בעקבות סכסוך קשה עם רשות השידור. המשבר הנץ עוד טרם כניסתו של ברקה לתפקיד, כאשר מבקרת הפנים של הרשות הוציאה ב-2010 דוח חמור על ההתנהלות בין שפ"מ לרשות השידור.

כחודש לפני פרסום הדוח, הגישה רשות השידור תביעה בסך 100 מיליון שקל נגד שפ"מ, ובה טענות על כסף שהיה צריך להגיע אליה לכאורה משפ"מ. בעקבות הדברים ביקשה רשות השידור לצאת למכרז חדש למכירת פרסום בקול ישראל.

במקביל, לאחר פרסום המכרז, פנתה שפ"מ לבית המשפט בטענה כי קיום המכרז אינו תקין, וכי הליך הפרידה ממנה לא חוקי.

בסופו של דבר חזרה בה רשות השידור מכוונתה, והצדדים חתמו על חוזה חדש. אולם בין הצדדים נותרה מערכת יחסים עכורה וחילוקי דעות, בין היתר סביב כוונת רשות השידור להימנע ממכירת זמן האוויר ברשת ד' באמצעות שפ"מ, ודרישת שפ"מ להתאים את תנאי הזיכיון שלה למצב שוק הפרסום המתכווץ.

בהמשך הודיעה שפ"מ על כוונתה להפסיק את ההתקשרות עם רשות השידור, ואף נעשו צעדים אופרטיביים לסגירת החברה. בסופו של דבר סוכמו תנאים שיאפשרו לשפ"מ לשוב לעבוד עם רשות השידור, הוחלט כי שפ"מ תוכל לשווק את הפרסום ברשת ד' של קול ישראל, ונעשו הסכמים חדשים באשר לחלוקת הרווחים.

תגובת ברקה לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.