לנגוצקי: אפשר לחלק את 'לוויתן' למאגרי משנה ולהפיק מהם גז בנפרד

הגיאולוג בתצהיר שהוגש כחלק מהקמפיין נגד הסדר הפשרה בנושא החשד להסדר כובל: "נראה כי אין שום מניעה גיאולוגית/הנדסית שהפקת הגז תיעשה בנפרד מכל אחד מחלקי השדה השונים"

הגיאולוגיה של מאגר לוויתן מאפשרת לפצל אותו לכמה תת מאגרים ולהפיק מכל אחד מהם גז באופן נפרד ועצמאי, כך סבור הגיאולוג ד"ר יוסי לנגוצקי, אבי חיפושי הגז בים העמוק, בתצהיר שהוגש כחלק מהקמפיין נגד הסדר הפשרה בנושא החשד להסדר כובל.

חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) ומשה גפני (יהדות התורה) ושורת ארגונים פנו היום לבית הדין להגבלים עסקיים בהתנגדות לבקשת הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה לתת תוקף לצו המוסכם לנובל ולקבוצת דלק. המתנגדים דורשים מהממונה לחייב את נובל ואת יצחק תשובה בעל השליטה בקבוצת דלק למכור את זכויות השליטה שלהם במאגרים או לפצל אותם בין כמה יזמים.

"משמעות ממדיו הנרחבים של שדה גז לוויתן כמו גם העובדה שהוא מחולק לכמה תת מאגרים הינה כי ניתן יהיה לפצל את המאגר ליחידות תפעוליות נפרדות לחלוטין ולהפיק מכל אחת ואחת מהן גז באופן עצמאי", כותב לנגוצקי.

בתצהיר שצורף לעתירת התנועה למען איכות השלטון נגד הסדר בין קבוצת דלק ונובל אנרג'י לממונה על ההגבלים העסקיים "נראה כי אין שום מניעה גיאולוגית/הנדסית שהפקת הגז תיעשה בנפרד מכל אחד מחלקי השדה השונים", מסכם לנגוצקי.

אין רישיונות יצוא גז בתקופה הקרובה

בתוך כך הודיעה היום המדינה לבג"ץ כי הוצאת רישיונות יצוא ליזמי גז אינה מתוכננת בחצי השנה הקרובה. תשובת המדינה באה כתגובה לעתירת העמותה לכלכלה בת קיימא נגד שטר החזקה שאושר ליזמי לוויתן. בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד אפי מיכאלי ביקשה העמותה מבג"ץ להוציא צו ביניים נגד הוצאת רישיונות יצוא עד לבירור העתירה.

פרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד ענר הלמן, הציעה כי אם בכל זאת יוחלט להעניק רישיון יצוא לפני שתתברר העתירה, תודיע על כך המדינה לבג"ץ 10 ימים לפני הוצאת הרישיון על מנת לאפשר לעותרים הזדמנות להגיש בקשה מחודשת להוצאת צו ביניים.