דני וגדי דנקנר ישלמו 2 מיליון שקל למזרחי טפחות

זאת, בגין ערבויות שהעניקו בעבר לחובות החברה הכושלת אלרן השקעות

שבועות ספורים אחרי שגזר ביהמ"ש שלוש שנות מאסר על דני דנקנר, והטיל צו עיקול זמני בגובה של 1.3 מיליון שקל על חשבונו בבנק אגוד, כעת הוא נאלץ לשלם מכיסו, יחד עם אחיו גדי, 2 מיליון שקל לבנק מזרחי טפחות. זאת בגין ערבויות שהעניקו בעבר לחובות החברה הכושלת אלרן השקעות.

במסגרת פעילות אלרן השקעות גייסה החברה הלוואות ממקורות שונים, ולחלקן העמידה משפחת דנקנר, בעלת השליטה בחברה, ערבויות שונות. בין היתר העמידו דני וגדי לחברה ערבות אישית של 7 מיליון שקל, וסכום דומה העמידו שמואל ודורי דנקנר. נוסף על כך התחייבו בני המשפחה להעמיד ערבות למזרחי טפחות. בדוחותיה ל-2013 הציגה החברה התחייבויות בנקאיות של כ-35 מיליון שקל.

אלרן השקעות נקלעה לפני כמה שנים למשבר קשה בעקבות שורת השקעות כושלות, לא הצליחה לעמוד בהחזר חובותיה ונקלעה להסדר חוב של כ-150 מיליון שקל. החברה לא הצליחה להתאושש, וב-2012 נמחקו מניותיה מהמסחר, והיא נסחרת היום בבורסה באמצעות אג"ח, בהיקף של 38 מיליון שקל, בתשואת זבל של 76%. סך התחייבויות החברה מגיעות ל-90 מיליון שקל, מול גירעון של 74 מיליון שקל בהון העצמי.

פעילויותיה התרכזו בנדל"ן בארץ ובחו"ל, באמצעות אלרן נדל"ן (שנקלעה גם היא להסדר חוב), תיירות (פרויקט עיר המלכים באילת), תקשורת וקמעונות.