שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש ל-3.478 שקלים

בנק ישראל לא הפתיע אתמול בהחלטת הריבית והדולר נחלש ■ סוחר בשוק מדבר על 2 רמות טכניות חשובות שיקבעו את המגמה בטווח הקצר

הדולר נחלש היום (ג') מול השקל לאחר שבנק ישראל החליט אתמול להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.75% ולא להוריד אותה ב-0.25%. המטבע האמריקאי איבד כ-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.478 שקלים והאירו ירד בכ-0.2% ל-4.745 ש'.

בימים האחרונים החלו אנליסטים בשוק ההון להעריך כי בנק ישראל יפחית את הריבית במשק לחודש יוני, מה שגרם לחלק מהשחקנים בשוק המט"ח לסגור פוזיציות שורט על הדולר-שקל ואף לפתוח פוזיציות לונג (כלומר לקנות דולרים). הסיבה להערכות אלה היא הנתונים הכלכליים החלשים שפורסמו לאחרונה בישראל ואשר העידו על האטה בצמיחת המשק.

עם זאת, הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה אתמול להותיר את הריבית על כנה בטענה כי לא ניתן להעריך לפי שעה את עומק ההאטה בצמיחה. במילים אחרות, בנק ישראל אינו פוסל הורדת ריבית, אך לא בשלב זה.

סוחר בשוק המט"ח עימו שוחח היום "גלובס" טוען כי השוק נמצא כעת ב"נקודת פיתול" חשובה: "יש כרגע 2 רמות טכניות חשובות - אחת ב-3.47 שקלים והשנייה ב-3.495 שקלים. בשבוע שעבר השוק עלה קצת מעל 3.47 שקלים ואז 2-3 מודלים (מערכות מסחר ממוחשבות בהן משתמשות קרנות גידור ובנקי השקעות - ע.ב.י) קנו כ-200 מיליון דולר ביומיים, ימים רביעי וחמישי. הדולר עלה והגיע ל-3.495 שקלים ועכשיו אנחנו נמצאים שוב קרוב ל-3.47 ש'. אותם מודלים שקנו דולרים עדיין נמצאים בפוזיציית שורט במיליארדי דולרים כי המגמה הראשית כרגע היא מגמת ירידות.

"אם השוק יעלה מעל 3.51 שקלים המגמה יכולה להשתנות כי כרגע יש שם הרבה הוראות סטופ-לוס. אז המכשול הראשון הוא ב-3.495 ש' והמכשול השני - הגדול יותר - הוא ב-3.51 שקלים".

בשוק המט"ח העולמי נחלש הבוקר מעט מול המטבעות העיקריים בהמתנה לפרסום נתוני מקרו מהותיים בארה"ב היום בצהריים - הזמנות מוצרים בני-קיימא באפריל, מדד קייס-שילר לבחינת מחירי הבתים במארס ומדד אמון הצרכנים לחודש מאי.