למרות שיפור במסירות: נתח השוק של דלק רכב התכווץ

היפוך בתמהיל המכירות ברבעון: זינוק של 80% במסירות מאזדה קיזז צניחה של 47% ברכבי פורד

אחרי שברבעון הרביעי מסרה דלק רכב שבשליטת גיל אגמון מספר נמוך במיוחד של כלי רכב, הרי שברבעון הראשון של שנת 2014 היא "חזרה לעצמה", ושבה להציג מכירות נאות. יחד עם זאת, בתמהיל המכירות של החברה חל שינוי דרסטי. בעוד שמכירות רכבי פורד צנחו ביחס לרבעון המקביל אשתקד, חל זינוק משמעותי בהיקף המכירות של כלי רכב מתוצרת מאזדה.

ברבעון הראשון של 2014 מסרה דלק רכב 8,867 מכוניות - עלייה של 5.6% ביחס למספר כלי הרכב שמסרה בתקופה המקבילה אשתקד, ושיפור משמעותי לעומת הרבעון הרביעי של 2013, שבו מסרה החברה 4,333 כלי רכב בלבד.

כאמור, בתמהיל המכוניות שנמכרו חל שינוי משמעותי - ברבעון הראשון של 2014 מסרה החברה 5,866 כלי רכב מתוצרת מאזדה - עלייה של 80% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה במכירות יצרנית כלי הרכב היפנית קיזזה ירידה חריפה במכירות יצרנית כלי הרכב האמריקנית פורד - מספר הרכבים מתוצרת פורד שנמכרו ברבעון הראשון עמדו על 2,367 כלי רכב, ירידה של 47% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

יציבות במכירות מיני ו-BMW

מלבד רכבי פורד ומאזדה מייבאת ומשווקת דלק רכב אף את רכבי מיני ו-BMW, וכן אופנועים של היצרן הגרמני. במכירות כלי הרכב הללו נרשמה יציבות, ודלק רכב מסרה ברבעון האחרון 634 כלי רכב מתוצרת זו. בעתיד מקווה החברה להגדיל את המכירות בקטגוריה זו, לאור השקת מכוניות ה-MINI החדשות.

אף שרשמה גידול של 5.6% בהיקף מכירות כלי הרכב, הרי שנתח השוק של דלק רכב בשוק הרכב הישראלי התכווץ בין התקופות, מ-15% ל-13% בלבד. זאת על רקע עלייה משמעותית ב-26.5% בהיקף מכירות כלי הרכב בארץ במהלך הרבעון הראשון, ל-72,392 מכוניות.

מכירות כלי הרכב של דלק, ביחד עם הכנסות ממכירת חלקי חילוף ושירותים נוספים, הסתכמו ב-1.16 מיליארד שקל, עלייה של כ-3.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון של השנה רשמה דלק רכב הוצאות מימון נטו, בהיקף של 15.8 מיליון שקל, וזאת ביחס להכנסות מימון בגובה של 105 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבעו מהיחלשות הין היפני.

בשורה התחתונה הרוויחה דלק רכב ברבעון הראשון של השנה 140 מיליון שקל, ירידה של 20% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד, ועלייה לעומת רווח של 91 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2013. דירקטוריון חברת דלק החליט על חלוקת כל הרווח הנקי של החברה כדיבידנד למשקיעים, שישולם בחודש הבא לבעלי המניות.