אלי אלעזרא משקיע במשביר בדיסקאונט של 44% על השוק

הכשרה ביטוח תזרים למשביר כ-60 מיליון שקל בהון ובהלוואות, ותחזיק בכ-13% ממניות הרשת

לאחר שמניית המשביר 365 נסקה מאז אמצע אוגוסט האחרון בשיעור חד של כ-400%, על רקע הציפייה לכניסתו של משקיע אמריקאי לקבוצה (שלא התגשמה בסופו של דבר), מכניס אליה רמי שביט בעל מניות מקומי - חברת הכשרה ביטוח, שבבעלות אלי אלעזרא. זו תזרים כ-60 מיליון שקל למשביר, שיסייעו לה להרחיב את בסיס ההון.

אתמול נחתמה העסקה שבמסגרתה תעביר הכשרה ביטוח למשביר 49.2 מיליון שקל, בתמורה לכ-12.6% מהמניות, שיוקצו לה. העסקה משקפת מחיר מניה של 2.8 שקלים - דיסקאונט של כ-44% ביחס למחיר המניה ערב העסקה.

נוסף על כך, הכשרה ביטוח תעמיד למשביר הלוואה של כ-10 מיליון שקל, הנושאת ריבית שנתית שקלית של 5%, ושבגינה תקבל הכשרה בטוחה בדמות 6 מיליון שקל שיועברו לנאמנות. להכשרה עומדת גם הזכות למנות דירקטור מטעמה במשביר. הכשרה תממן את העסקה בשיעור שווה מכספי הנוסטרו ומכספי המבוטחים.

קבוצת המשביר לצרכן מפעילה את רשת בתי הכלבו הנושאת את שמה, את רשת הדראגסטור ניו-פארם ואת מועדון 365. נוסף על כך היא מציעה חבילות תיור ונופש באמצעות חברת קשרי תעופה, ובחודשים האחרונים החלה להפעיל גם רשת סופרמרקטים תחת המותג קוסט 365. בשלוש השנים האחרונות טיפסה מניית החברה בכ-150%.

כאמור, העסקה עם הכשרה ביטוח, שאת השקעותיה מנהל יוסי אפרתי, נעשית זמן קצר לאחר ביטול עסקה בין המשביר לחברת ההשקעות האמריקאית נאשוואן (NashOne), שתכננה להזרים לקבוצה 134 מיליון שקל.

ב-2013 עברה המשביר מהפסד של כ-36 מיליון שקל (ב-2012) לרווח נקי של 73 מיליון שקל, בעיקר הודות למכירה המוצלחת של סיבוס, חברת ההסעדה הארגונית - לקבוצת סודקסו הצרפתית. הכנסותיה לשנה זו צמחו ב-8% ל-2.4 מיליארד שקל, והיא הצליחה לשפר את שיעורי הרווחיות שלה.