אוריינטלית, אלגנטית, שיקית: הגרסאות העכשוויות של הגלבייה

הגלבייה המסורתית מספקת הקיץ מראה נשי עשיר במיוחד, עם בשורות חדשות שיוצאות מבתי האופנה היוקרתיים בעולם ועד לרשתות השיווק המסחריות

אוריינטלית, אלגנטית, שיקית ובוהמיינית - הגלבייה המסורתית, על גרסותיה העכשוויות, מספקת הקיץ מראה נשי עשיר וחד-פעמי, ובמובנים גלובליים, אין כמעט בית אופנה שלא מעניק לה פרשנות מודרנית. ממעצבים גבוהים עד לרשתות השיווק המסחריות - מדובר באחד הפריטים הלוהטים של המלתחה הנשית הקיץ הזה. במקור, הומצאה הגלבייה המסורתית לפני יובלות, בארצות המפרץ הפרסי, כגלימה ארוכה ורחבה ללבוש יומיומי, אם כי על אף שהפכה לשימושית מאוד בקרב שלל תרבויות, היא מזוהה עד היום בעיקר עם תרבות מצרים. בשנים האחרונות, הפריט האתני הפך לאופנתי במיוחד ברחבי העולם, ולכזה הנלבש בין היתר על-ידי פאשניסטיות ידועות, עם פרשנויות עיצוביות מעניינות ויפות. לא מפתיע שבגזרת בגדי החוף והחופשות, הגלבייה הפכה ללהיט כבר בתחילת העשור האחרון (גם נראה מצוין וגם נוח להפליא), והעונה היא כבר משמשת כפריט לבוש אורבני לכל דבר. כך, אפשר למצוא שלל גרסאות יפות ומלאות בשיק של הגלבייה, החל מדגמי הכותנה הלבנים הקלאסיים, בעיטורים רקומים בסגנון אוריינטלי בצווארון ובשולי השרוולים, לצד גזרות מחויטות נקיות, המגיעות רק עם קרסים או עם כפתורים. למראה ערב, אפשר לאמץ את הגרסה האלגנטית של גלביות המשי הרפויות והנינוחות, חלקן בהשראת המגמה הפופולרית של מראה האוברסייז המוגזם.

כדאי לזכור:

הגלבייה מיועדת לנשים שמעדיפות בגדים בצלליות רפויות, ולא למטרת טשטוש קימורי הגוף. או בקיצור, היא לא נועדה להצניע עודפי משקל.

גלבייה פשוטה ויומיומית, תכלול כמות מינימלית של אריגים ואילו

גלבייה למראה ערב - תהיה עשויה בדרך-כלל ממשי או מתחרה, בעיטורי חרוזים ורקמה.