הסייל המסורתי של קניון עזריאלי: מה לקנות וכמה תחסכו?

היעדרותם של הקונים מרשתות האופנה עשתה את שלה, והסייל המסורתי של עזריאלי הוקדם ■ שיטוט בין החנויות והדוכנים מגלה הרבה פריטים בהנחות עד 70%, אך חלקם הגדול מהעונה הקודמת, וכדי לאתר אותם צריך סבלנות

המקום: קניון עזריאלי תל-אביב, השעה: 10:00 בבוקר, יום ד'. המאורע: יריית הפתיחה ל"עזריאלי סייל", המבטיח בפרסומים הנחות של עד 70%, שיימשכו מאתמול (ד') ועד יום שישי ברשתות שונות ב-13 קניוני הקבוצה.

המכירה הזו נערכת פעמיים בשנה, והשנה, המכירות החלשות של רשתות האופנה בחודש מאי הובילו להקדמת הסייל (בשנתיים הקודמות סייל הקיץ של עזריאלי נערך באמצע חודש יוני).

חשוב לדעת שבעקבות המכירה מוקדמת של עזריאלי, יוצאים קניונים נוספים במיזם דומה, ובתזמון מוקדם ביחס לשנים קודמות. בשבוע הבא ייערך סייל ב-17 קניוני עופר והוא יימשך 5 ימים (מ-8 עד 21 ביוני). גם פה ההנחות, לפי הפרסומים יגיעו ל-70% ו-80% הנחה, אבל יש להניח שבהרבה מקרים מדובר בפריטים מעונות קודמות (לא לכולם זה מפריע).

האם קניוני עזריאלי מקיימים את ההבטחה להנחה של עד 70%? שיטוט בקניון עזריאלי בתל-אביב מגלה שכן. יש לא מעט פריטים שנמכרים בהנחה כזו - בעיקר ככל שמדובר בפריטים מעונות קודמות. יש אפילו הנחות עמוקות יותר, ויש פריטים ששיעור ההנחה עליהם עומד על 50%, 20%. מצד שני, יש פריטים שלא נמכרים בהנחה למרות שהם ממוקמים בדוכן המבצעים שמחוץ לחנות.

במרבית החנויות יש הנחות כאלה ואחרות, גם ברשתות שלא נכללות בהמולת המכירות שבקניון. מי שמחוץ לחגיגה: קסטרו, זארה, מנגו ו-H&M.

בשורה התחתונה: יש מציאות. צריך לנבור, לבוא עם סבלנות ועם רצון טוב. ואכן, הישראלים לא בזבזו רגע. עם פתיחת הסייל בשעות הבוקר, היה הקניון מלא.

אילו הנחות מצאנו? ההנחות מחולקות למבצעי כמות, כלומר במתכונת של 3 ב-100 למשל, חלקן חותכות תכל'ס במחיר, לדוגמה מבחר פריטים ב-20 שקל ברשתות. בכל הדוכנים מדגישים המוכרים כי המכירות תקפות לשלושת ימי המכירה בלבד. בפוקס אף הדגישה המוכרת, בזמן שהיא מראה לנו גופיה דקיקה: "בזמן שהגופייה הזו נמכרת כאן ב-20 שקל (במבצע 2 ב-40 שקל) בסניפים אחרים ממש עכשיו היא נמכרת ב-50 שקל". לדבריה, מדובר בפריטים מהעונה הנוכחית והמבצעים תקפים רק לסייל הנוכחי. בתוך החנות, המבצע על יתר קולקציות הקיץ הוא 40% הנחה. שוב נזכיר, כי חודש מאי ומדובר בהנחה לא רעה בכלל בהתחשב בתזמון. "ביום ראשון ההנחה כבר לא תהיה תקפה", כך המוכרת, "כך שהיום זה שווה".

עונה קודמת במחירי חיסול

בחלק מהדוכנים שממוקמים מחוץ לחנות נמצאים פריטים מעונות קודמות. אלה נמכרים בהנחה הגדולה ביותר ומושכים את הקהל כדבורה לפרח בשדה. ככל שהערמה גדולה יותר ומוסדרת פחות, משמע שההנחה אולי שווה יותר וההתקהלות בהתאם.

הודיס

במרכז הקניון ממוקם דוכן הודיס שבו ערמת פריטים ב-20 שקל. למשמע שאלתי אם מדובר בפריטים מהעונה הנוכחית (התשובה היא "לא"), מזדעקת אחת הקונות "מה זה משנה לך? הרי מכנסיים או גופייה, בעיקר בגוון חלק לא משתנים, להפך, את צריכה לחפש פריטים לא מהעונה הנוכחית!".

הקונה העמיסה שלל פריטים כשהיא משדלת את בתה לבחור עוד חולצות. "זה כדאי", היא מסבירה לי. ואכן מדובר ב-19 שקל לפריט - מחיר קבוע שאינו מותנה בקנייה כמותית ומגלם הנחה משתנה לכל פריט: יש פריטים שהתווית עליהם נושאת מחיר של 50 שקל ועליהם מדבקת 3 ב-100 ממבצע ישן, יש שמחירם היה 70 שקל.

YOOP

מול חנות YOOP נערמים פריטי קיץ צבעוניים בבלגן שלם שמושך את הקונות. המחיר, 20 שקל לפריט, בהחלט שווה, כשלעתים מדובר בחולצות שיפון שתווית המחיר שלהן היא 130 שקל ויותר. גם כאן, כששאלתי אם מדובר בפריטים מהעונה הנוכחית, אחת הקונות הפנתה אליי מבט תוהה "מה זה משנה? אם זה יפה זה יפה, ובעיקר זה זול, וזה מה שחשוב". המוכרת מרוקנת עוד שק בגדים כשחברתה מעודדת אותה באווירת שוק "תוציאי, תוצאיי שהן ישטפו את העיניים!". "תעבירי גם לצד שלנו! "מבקשת קונה שעומדת בצדי הדוכן ונוברת למצוא אחר פריטים נוספים לאלה שכבר תלויים על כתפה בדרך לקופה. המבצע בתוך החנות על פריטי העונה קובע 1+1.

הוניגמן

בהוניגמן הפריטים שעל הדוכן מוצעים ב-40 שקל במקום 60 או 80 שקל. "אלה פריטי מעבר", תסביר המוכרת, "לא מעונת הקיץ". בתוך החנות מציעים 40% הנחה על כל הפריטים - "רק לימי המכירה", היא מדגישה. בדוכן הילדים, שני פריטים מעונה קודמת נמכרים ב-50 שקל, חלקם בעבר עלו 40 שקל וחלקם 70 שקל. בתוך החנות מבצע 1+1.

סליו

גם בדוכן של סליו התקהלות. כשהמחיר משתלם, ובעיקר מגלם הנחה משמעותית הקהל מגיע: שתי חולצות מכופתרות מוצעות ב-120 שקל. בימים אחרים המחיר המלא שלהן היה 240 שקל ליחידה. במבצעי העונה הקודמת המחיר הנקוב במדבקת מבצע היה 70 שקל.

"אלה לא פריטים מהקולקציה הזו", מסביר המוכר. "קולקציה חדשה יש בחנויות, בדוכנים אנחנו מחסלים קולקציות קודמות". מבצע אחר בסליו מציע 3 חולצות טי ב-100 שקל. בחנות מוצע על הקולקציה הנוכחית מבצע לימי המכירה - "קונים ב-300 שקל ומשלמים 200".

Twentyfourseven

דוכן מציע מגוון פריטים, כשהשילוט מדבר הנחה אבל התווית על חלק מהפריטים דווקא מלמדת שלא. בגדי ים למשל מוצעים ב-30 שקל לימי המבצע, אלא שתווית המחיר שעליהם היא 30 שקל. "לא הכול בהנחה", תסביר המוכרת, "יש כאלה שהמחיר שלהם ירד, ויש כאלה שלא". גם טי שירט במחיר מבצע של 40 שקל, לפי השילוט, נושאת מחיר של 40 שקל ממילא, וכך גם מכנסיים קצרים במחיר של 70 שקל שלא מגלם הנחה.

יש גם פריטים מוזלים: טי שירט שעלתה 90 נמכרת ב-40 שקל, ומכנסיים קצרים שעלו 150 שקל מוצעים ב-70.

זיפ

הדרך היעילה ביותר להיפטר ממלאים היא למכור אותם במבצעי כמות. בזיפ למשל חולצות טי מוצעות ב-30 שקל או במבצע 5 ב-100. ההנחה, כך מלמדות התווית, משתנה בין 50% ל-70% מהמחיר המלא. בתוך החנות מוצעת הנחה גורפת ושווה של 50%.

לי קופר וגולף

ברשת לי קופר ובגולף פריטים, לא רבים, מוצעים במבצע 3 ב-100 שקל.

TNT

זהו המבצע המרכזי גם בדוכן טי אנד טי, שבו על חלק מהפריטים מדובר בהנחה משמעותית בהחלט: מכנסיים לגבר שעלו 130 שקל נמכרים בסייל הזה ב-33 שקל, לצד מגוון של חולצות לגברים ולנשים. בתוך החנות המבצע מציע פריט שני ב-1 שקל.

רנואר

דוכן הגברים של רנואר מציע 3 חולצות טי ב-100 שקל, מחירם הקודם היה 45 שקל וג'ינסים במבצע 2 ב-200 שקל. על חלקם מתנוסס מחיר של 300 שקל ועל חלקם גם 350 שקל.

דלתא

בדלתא חולצות בייסיק לגבר או לאישה ("מהעונה הנוכחית", מדגישה המוכרת), מוצעים במבצע 4 ב-100 שקל. המחיר המלא הוא 60. הסייל במחלקת הילדים הוא 2 2 על בגדי ים ופיג'מות. במפת המבצעים של החנות גם 2 פריטים ב-75 שקל, 4 ב-100 על גופיות ילדים ועוד.

נעליים

דוכן הסייל של נעלי מרקו קובע מחיר אחיד של 100 שקל במקום 350 שקל המחיר המלא, כך לפי השילוט. באלדו הנחה צנועה של עד 30% והיצע לא רע לנשים ולגברים.

משקפיים

הנחות על משקפיים מוצעות ברשת עיניים - מסגרות ראייה או שמש נמכרות ב-70% הנחה, למשל, דגמים של אלן מיקלי שמחירם המלא 1,450 שקל, או ראלף לורן שנמכר ב-300 שקל במקום ב-1,000. המבחר קטן למדי, אבל ההנחה יפה.