הקרב על תקציב הביטחון: ועדת לוקר תתכנס מחר לראשונה

הוועדה בראשות האלוף (במיל') יוחנן לוקר לבחינת תקציב הביטחון תמסור את המלצותיה עד סוף השנה ■ ההמלצות אמורות להחליף את המתווה שגיבשה לתקציב הביטחון ועדת ברודט ב-2007

בעיצומו של הוויכוח בין משרדי האוצר והביטחון על היקף תקציב הביטחון, מחר (ה') תתכנס לראשונה הוועדה בראשות האלוף (במיל') יוחנן לוקר לבחינת תקציב הביטחון. מדובר בוועדה הציבורית שחברים בה ענת לוין, הפרופ' רבקה כרמי, הפרופ' בן ציון זילברפרב, יוסי אקרמן, האלוף (במיל') עמי שפרן, דוד ברוך, ואסתר דומיניסיני. מזכיר הוועדה הוא ד"ר שוקי פרידמן.

על הקמת הוועדה הורה כבר באוקטובר שעבר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו. המלצות הוועדה אמורות להימסר עד לסוף השנה והן אמורות להחליף את המתווה שגיבשה לתקציב הביטחון הוועדה בראשות דוד ברודט משנת 2007.

המנדט של הוועדה הוא לקבוע תהליך מפורט לגיבוש ואישור תקציב הביטחון, גיבוש תכנית רב שנתית לבניין הכח של צה"ל, לדון במודל הקבע של הצבא, בתנאי השכר והגמלאות המשולמים ליוצאי צבא, גיל הפרישה ועוד. בנוסף, על הוועדה להמליץ על מהלכים הקשורים להתייעלות במהלך חמש השנים הבאות במשרד הביטחון ובצה"ל ועל הקמה של מנגנוני פיקוח ובקרה על יישום ההמלצות.