סקר הפרסומות: 9 מיליון - הכי אהובה השבוע; קוקה-קולה - הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: שיעורי הזכירות לפרסומת המונדיאל של קוקה-קולה נמוכים ב-50% מהממוצע החצי-שנתי

בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של חברת הביטוח 9 מיליון, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב. בפרסומת, הפרזנטורית הקבועה של החברה, שני כהן, מציגה ללקוחות את היתרונות שבסוכנות הביטוח "שוקה" על פני סוכנויות מתחרות, בהם שימוש בנייר עבה יותר, בסיכות שדכן איכותיות יותר ועוד.

שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי, העומד על 20.0%. עם זאת, מבחינת הזכירות הפרסומת מצליחה הרבה פחות ומדורגת השבוע רק במקום האחרון בטבלה, עם 2.3% בלבד.

מי שכן הצליחה השבוע מבחינת הזכירות היא הפרסומות של קוקה-קולה (החברה המרכזית למשקאות קלים), באמצעות קבוצת דחף, שמובילה את דירוג הזכורות. בפרסומת, שצולמה לרגל המונדיאל שייערך השנה בברזיל, מוצג גביע המונדיאל במקומות שונים בעולם, לצלילי השיר הרשמי של טורניר הכדורגל "The world is ours".

עם זאת, גם במקרה הזה שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים ב-50% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 10.1%. מבחינת האהדה הפרסומת מדורגת במקום הרביעי בטבלה, עם 9.7%.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין כי השבוע בולטות במיוחד בדירוגן בטבלאות הפרסומות למותגים-האחים מבית IDI חברה לביטוח: 9 מיליון וביטוח ישיר. ביטוח ישיר מדורגת השבוע במקום השני בטבלת הפרסומות האהובות (מקום 5 בדירוג האהובות).

בנוסף, השבוע כמעט שלא נכנסו פרסומות חדשות למדד. עוד יודגש כי הפרסומת לרשת שופרסל, באמצעות גיתם BBDO, נכנסה למדד הפרסומות למרות שלא שודרה כלל במהלך השבוע.

הוט הכי מושקעת תקציבית

קמפיין חברת התקשורת הוט, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן IPG, הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית, זה השבוע השני ברציפות, מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם סך ההשקעה דומה לזה שהושקע בשבוע שעבר העומד על כ-1.4 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 542 (לעומת 501 בתקופה הקודמת).

סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים דומה לזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-45.0 מיליון דולר (לעומת כ-46.2 מיליון דולר שהושקעו בשבוע שעבר).

פרסומות זכורות
 פרסומות זכורות