פרשת רמדיה: ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון עם טכנולוג המזון

עפ"י ההסדר, טכנולוג המזון פרדריק בלק ירצה 15 חודשי מאסר בפועל במקום שנתיים וחצי ■ מנגד, עונשו של מנכל רמדיה לשעבר גדעון לנדסברגר יוחמר, והוא ירצה 400 שעות עבודות שירות במקום להסתפק בקנס כספי

אושר הסדר הטיעון בפרשת רמדיה - כך דווח בגלי צה"ל. בית המשפט המחוזי בלוד קיבל היום (ה') את ההסדר המקל, לפיו עונשו של טכנולוג המזון פרדריק בלק יופחת במחצית, ל-15 חודשי מאסר בפועל בלבד. כמו כן, הוא יזוכה מעבירות המירמה ויואשם רק ברשלנות.

עונשו של מנכל רמדיה לשעבר, גדעון לנדסברגר, לעומת זאת, יוחמר, והוא ירצה 400 שעות עבודות שירות במקום להסתפק בקנס כספי.

הסדר הטיעון הוגש בעקבות ערעור הנאשמים והפרקליטות על העונש בפרשת רמדיה - בפרקליטות טענו כי הוא קל מדי, ואילו הנאשמים טענו כי הוא חמור מדי.

על בלק נגזרו בזמנו שנתיים וחצי מאסר בפועל, והוא ירצה כאמור במסגרת ההסדר החדש 15 חודשי מאסר בפועל בלבד. על לנדסברגר נגזר קנס של 10,000 שקל לאחר שהורשע בעבירה מינורית של אי-מילוי תקן, אך כעת הוא יורשע בעבירה של גרימת מעשה שעלול להפיץ מחלה ויבצע 400 שעות של עבודות שירות.

פסק הדין המקורי של בית משפט השלום בפתח-תקווה פורסם בפברואר 2013. טכנולוג המזון פרדריק בלק, הנאשם הראשי בפרשה, הורשע בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, מעשה חבלה ברשלנות, גרימת חבלה ברשלנות וביצוע מעשה העלול להפיץ מחלה. כאמור, המנכ"ל גידי לנדסברגר הורשע אז באי-מילוי תקן בלבד, אך כעת יורשע בעבירה חמורה יותר.

כתב האישום המורכב הוגש בשל מותם הטרגי לפני כ-10 שנים של 3 תינוקות שהוזנו בתחליף המזון של רמדיה, בו היה מחסור במספר ויטמנים ורכיבים החיוניים להתפתחותם. 23 תינוקות נוספים נפגעו אף הם כתוצאה מהתחליף הלקוי, והם סובלים כיום מנכויות וממצב בריאותי קשה.

סנגוריו של פרדריק בלק, עורכי הדין נתי שמחוני ואסף קליין, מסרו כי הם "מברכים על ההסדר אליו הגיעו הצדדים, אשר במסגרתו יזוכה מר בלק מעבירת המחרמה בה הורשע, עבירה שמלכתחילה היתה לנטע זר בכתב האישום, ובסופו של יום נותרו עבירות הרשלנות בלבד".

בנוסף מסרו כי הם "מברכים על קבלת ערעורם באשר לחומרת העונש, כאשר במסגרת ההסדר הופחת עונשו של בלק למחצית התקופה שקבע בית משפט השלום, ועל כך יש להודות לפרקליטות, שראתה עימם את הדברים עין בעין".

עוד מסרו הסנגורים כי "בצל הטרגדיה הקשה הם שבעי-רצון מכך שבחלוף למעלה מ-10 שנים הגיע ההליך המשפטי לסיומו".