קרסו רוכשת קרקע צמודה לאיקאה בראשל"צ ב-105 מיליון ש'

יבואנית מכוניות רנו וניסאן רכשה מענקית הנדל"ן המניב מליסרון כ-45 דונם, שעליהם תקים מרכז לוגיסטי הכולל מוסכים ואולמות תצוגה

קרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו וניסאן, רכשה מענקית הנדל"ן המניב מליסרון קרקע של 44.5 דונם בראשון לציון, תמורת 105 מיליון שקל. על הקרקע תקים קרסו מרכז לוגיסטי הכולל מוסכים ואולמות תצוגה, לצד חברות רכב נוספות הפועלות במתחם, המכונה "מעוין שורק".

הקרקע שעוברת כעת לידי קרסו היא חלק ממגרש של 100 דונם שנרכש בשנת 2006 על-ידי חברת אירוס הגלבוע שבשליטת אדגר ברונפמן ושלום פישר מידי רשות מקרקעי ישראל, תמורת 132 מיליון שקל. על מחצית המגרש הקימו ברונפמן ופישר את חנות רשת הרהיטים איקאה הפועלת בו היום.

החנות נפתחה לאחר מאבק משפטי ממושך, שהגיע עד למועצה הארצית לתכנון ובנייה ולביהמ"ש העליון, בטענה כי העירייה בראשות מאיר ניצן נתנה עדיפות לקבוצת ברונפמן-פישר, ואף נתנה הבטחה להעניק להם אישור לשימוש חורג למסחר בהיקפים נרחבים, בעוד ייעוד הקרקע הוא תעשייה. הפרויקט הוקם לבסוף, תוך הבטחה כי על מחצית הקרקע שנותרה לא יוקמו שטחי מסחר.

ב-2009 רכשה חברת בריטיש ישראל של ליאו נואי את זכויותיה של אירוס הגלבוע במתחם, ושנה מאוחר יותר נרכשה בריטיש ישראל עצמה על-ידי מליסרון שבשליטת ליאורה עופר. כעת מוכרת מליסרון את יתרת הקרקע במתחם לקרסו מוטורס, שהודיעה לבורסה כי בכוונתה לפתחה לצורכי פעילותה בתחום הרכב.

מדובר בפעילות שתואמת את ייעוד הקרקע במתחם, שבו צפויות לפעול חברות נוספות בתחום הרכב שרכשו אף הן שטחים במקום, כמו מכשירי תנועה, לובינסקי, טלקאר, חברת הליסינג אלבר וחברות נוספות.