כלי תקשורת באוקראינה מאשימים: עיתונאי ערוץ 9 מרגלים

העיתונאי אנדרי קוז'ינוב והצלם איגור קורליק עושים את דרכם ארצה, לאחר שאתרי אינטרנט פרו-רוסיים המתארים את המתרחש בעיר האוקראינית סווסטופיל, תיארו אותם כ"מרגלים עבור החונטה האוקראינית"

המשבר באוקראינה / צילום: רויטרס
המשבר באוקראינה / צילום: רויטרס

ערוץ 9 הישראלי משיב לארץ בבהילות את צוותו מאוקראינה לאחר שכלי תקשורת דוברי רוסית במדינה העלו ידיעות לפיהם אנשי הצוות מרגלים עבור השלטונות האוקראינים.

העיתונאי אנדרי קוז'ינוב והצלם איגור קורליק, עושים דרכם ארצה, לאחר שאתרי אינטרנט פרו-רוסיים המתארים את המתרחש בעיר האוקראינית סווסטופיל, תיארו אותם כ"מרגלים עבור החונטה האוקראינית" וטענו כי הם מעבירים מידע לשלטונות האוקראינים.

בערוץ דובר הרוסית הורידו במהרה את כתבותיו של קוז'ינוב מאתר האינטרנט של הערוץ ומנכ"לית הערוץ מנכ"לית הערוץ ויקי גורדין הורתה להשיבו מידית לישראל מחשש לחייו. מאז תחילת העימות בין רוסיה לאוקראינה שלח ערוץ 9 לעיתים תכופות את אנשיו לחצי האי קרים על מנת לסקר את האירועים. בערוץ טוענים כי מבדיקת כתובת האייפי אשר העבירו את הידיעות, לכאורה, בעבור האתרים האוקראינים, עולה כי יש בהם כתובות מישראל ובדעתם להגיש תלונה במשטרה.

גורדין אמרה בתגובה ל"גלובס", כי "כאשר לפני כמה ימים כתבו שאנחנו כלי תקשורת ממומן על-ידי פוטין, זה לא מסתדר עם איך שמתייחסים אלינו בעולם. גם העיתונאים המקומיים צריכים להסתכל על השידור שלנו ולהבין את טיבו. בינתיים הערוצים הרוסיים, שגם משודרים פה, עושים שטיפת מוח פרו-רוסית. בכל אופן, אנחנו איתרנו את המחשב, ונגיש תלונה במשטרה".