הרשות השנייה: אין החלטה על סגירת תחנות רדיו

ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה בראשות יוסי אליטוב ביקשה לפנות למשנה ליועמ"ש, עו"ד אבי ליכט, כדי לקבל את חוות-דעתו בסוגייה

שי באב"ד / צלם: תמר מצפי
שי באב"ד / צלם: תמר מצפי

ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה החליטה לדחות את המלצת מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד לסגור את פיצולי תחנות הרדיו.

הוועדה בראשותו של יוסי אליטוב ביקשה לפנות למשנה ליועמ"ש אבי ליכט לקבל את חוות-דעתו בסוגייה, לאחר שהיועצת המשפטית של הרשות השנייה עו"ד הילה שמיר גיבשה חוות-דעת לפיה פיצולי תחנות הרדיו אינם חוקיים, ולמעשה יש לסגור אותם. הכוונה לתחנות בת של רדיו לב המדינה, רדיו דרום ורדיו חיפה. כמו כן הוחלט לפנות לתחנות הרדיו עצמן לקבל את חוות-דעתן.

במהלך הדיון בו נכחו גם יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, וחברות המועצה דליה זליקוביץ' וד"ר מיכל שפירא, התפתח עימות חריף בין אנשי המועצה למנכ"ל, שדרש שיקבלו את עמדתו. כמה מפיצולי תחנות הרדיו פועלים כבר למעלה מעשור, וחלקם אף זכו במכרזים מחודשים ובהם התחנה דוברת הרוסית המפוצלת מרדיו לב המדינה ודרום 101.5 של רדיו דרום.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "בדיון שהתקיים אתמול בוועדת רדיו של מועצת הרשות השנייה הובאה בפני הוועדה חוות-דעתה של היועצת המשפטית לרשות, לפיה פיצול השידורים אינו חוקי ואינו כדין. כן הובאה בפני הוועדה חוות-דעתו המקצועית של מנכ"ל הרשות והמלצתו לבטל את הפיצולים לאחר תקופת מעבר ולפרסם מכרז לתחנת רדיו ייעודית בשפה הרוסית. הוועדה החליטה להזמין לישיבתה הבאה בנושא את נציגי תחנות הרדיו שקיבלו בעבר היתרים לפיצול על מנת לשמוע את עמדתם, בנוסף על הדברים שהושמעו על ידן בשימוע שקיימה הרשות לכלל תחנות הרדיו".