קנס ראשון לפיל ג'קסון כנשיא ניו יורק ניקס

מנהל אופרציות הכדורסל של הקבוצה דיבר עם עיתונאים על אפשרות העסקתו של דרק פישר כמאמן; ה-NBA החליטה לקנוס אותו ב-25 אלף דולר

פיל ג'קסון / צלם: רויטרס
פיל ג'קסון / צלם: רויטרס

כשלושה חודשים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו החדש כ"נשיא אופרציות הכדורסל" של ניו יורק ניקס, פיל ג'קסון סופג קנס ראשון מהנהלת ה-NBA: מאמן העבר המעוטר יאלץ לשלם לליגה 25 אלף דולר לאחר שהפר את החוקים ודיבר על אפשרות של העסקת שחקן שנמצא תחת חוזה.

מדובר על דרק פישר בן ה-39, שבעבר שיחק תחת ג'קסון בלייקרס. ביום שישי האחרון, בשיחה עם עיתונאים בניו יורק, אמר ג'קסון כי "הוא בהחלט מישהו שנמצא ברשימה שלי, הוא יכול להיות מועמד טוב מאד לתפקיד הזה" (התייחס לאפשרות העסקתו של פיישר כמאמן הניקס).

הניקס מחפשים מאמן שיחליף את מייק וודסון, אחרי עונה מאכזבת בה רשם מאזן של 37 ניצחונות ו-45 הפסדים. מבחינת ה-NBA, מדובר בהפרת התקנות - שכן פישר עדיין תחת חוזה (כשחקן) בקבוצת אוקלהומה סיטי ת'אנדר.

פישר, שהנהיג את ארגון השחקנים ב-NBA במהלך השביתה של 2011, נחשב למנהיג בעל אישיות חזקה, ורבים רואים בו כאיש שמחזיק בתכונות נהדרות על מנת לשמש כמאמן. הוא טרם החליט האם הוא רוצה לפנות לקריירת אימון לאחר הפרישה מכדורסל, אך לפי אתר ESPN, הוא צפוי להיפגש עם ג'קסון כבר במהלך השבוע הקרוב.

ג'קסון, 68, בתפקידו החדש בניקס, אמור להשתכר על-פי "פורבס" כ-15 מיליון דולר ברוטו בעונה. הוא זכה כמאמן ב-11 אליפויות NBA.