טבע רוכשת את לבריס תמורת סכום של עד 825 מיליון דולר

טבע תרכוש את Labrys תמורת 200 מיליון דולר במזומן בעת הסגירה, וכן עד 625 מיליון דולר נוספים בתשלומים המותנים בהשגת אבני דרך טרום-שיווקיות מסוימות ■ לבריס מתמקדת בטיפולים במיגרנה

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

חברת טבע ולבריס (Labrys Biologics), חברת פיתוח ביוטכנולוגיה פרטית המתמקדת בטיפולים במיגרנה כרונית ומיגרנה ארעית בתדירות גבוהה, הודיעו היום כי טבע חתמה על הסכם סופי לרכישת לבריס.

טבע תרכוש את Labrys תמורת 200 מיליון דולר במזומן בעת הסגירה, וכן עד 625 מיליון דולר נוספים בתשלומים המותנים בהשגת אבני דרך טרום-שיווקיות מסוימות.

בטבע מציינים היום כי החברה קבעה לעצמה יעד להפוך למובילה גלובלית בתחום הכאב עד שנת 2020, והרכישה של Labrys מוסיפה את ממד מניעת המיגרנות החשוב לתחום הכאב הגדל שלה.

Labrys מפתחת את LBR-101, נוגדן חד שבטי מואנש באופן מוחלט אשר נקשר לקלציטונין פפטיד של הגן (CGRP) ואשר נמצא כרגע במחקרים קליניים בשלב IIb למניעת מיגרנות כרונית וארעיות. הרכישה, על ידי טבע, של תכנית ה-LBR-101, המותווית למיגרנות כרוניות ומיגרנות ארעיות בתדירות גבוהה, מצטרפת להוספה לאחרונה של Zecuity, טיפול חדשני למיגרנה אקוטית, אשר הושג באמצעות רכישת NuPathe.

"מעל ל-8.5 מיליון אנשים בארצות הברית, אירופה ויפן (G7) סובלים ממיגרנות כרוניות או ארעיות המצריכות טיפול מניעתי, בעיה אשר יכולה להרוס את איכות החיים," אמר מייקל היידן, נשיא מחקר ופיתוח והמדען הראשי של טבע. "CGRP הוא יעד בעל תוקף רב במיגרנות, ו-Labrys קידמו את פיתוח LBR-101 תוך גילוי מיומנות ומצוינות מדעית. עם זמן מחצית-חיים ארוך, יעדים ברורים ופרופיל פרמקוקינטי חיובי המאפשר מתן טיפול תת-עורי בתדירות נמוכה, LBR-101 הנו מועמד מלהיב במיוחד למוצר ביולוגי, ואופציית טיפול נחוצה ביותר להתמודדות עם בעיה מגבילה זו".

סגירת העסקה כפופה לאישור מרשות ההגבלים והשלמה של תנאים נוספים.