אפקט הקליפרס: בוול-סטריט מסתערים על ניו-יורק ניקס

מאז שקבוצת ה-NBA מלוס אנג'לס נמכרה תמורת מחיר מנופח של 2 מיליארד דולר, זינקו מניות חברת MSG, שמחזיקה בניקס ובנכסי ספורט נוספים

כרמלו אנתוני שחקן ניו יורק ניקס מה-NBA / צלם: רויטרס
כרמלו אנתוני שחקן ניו יורק ניקס מה-NBA / צלם: רויטרס

מאז שנודע על מכירת קבוצת ה-NBA לוס אנג'לס קליפרס לידיו של איש מיקרוסופט לשעבר, סטיב באלמר, עבור מחיר שיא לפרנצ'ייז NBA של 2 מיליארד דולר - התברר כי אחת המרוויחות העיקריות מכך הייתה חברת מדיסון סקוור גארדן (MSG).

התאגיד, שמלבד ניו יורק ניקס מחזיק גם באולם ה"גארדן" במנהטן, בקבוצה מקצוענית נוספת (ניו יורק ריינג'רס מה-NHL) ובנכסי ספורט אחרים, נהנה נכון לסגירת המסחר אתמול (ג') בוול-סטריט מעלייה של קרוב ל-5.5% במניות שלו, שנסחרות (NASDAQ:MSG) במחיר של 55.98 דולר למניה, המשקף ל-MSG שווי שוק של 4.32 מיליארד דולר. מדובר על זינוק יוצא דופן, בהתחשב בעובדה כי חלפו רק שלושה ימי מסחר מלאים מאז שנודע כי באלמר משתלט על הקליפרס.

מייק אוזניאן, פרשן "פורבס", מעריך כי ישנו קשר ישיר בין הזינוק של MSG לבין מכירת הקליפרס במחיר המנופח. לדבריו, המשקיעים מבינים כעת כי מחיר של קבוצות ספורט לא תמיד משקף את השווי החשבונאי הריאלי שלהן. כך למשל הקליפרס - שנמכרה תמורת סכום הגבוה פי 15 מההכנסה השנתית שלה (כ-128 מיליון דולר).

אגב, הערכת השווי שנתנו ב"פורבס" לקליפרס הסתכמה ב-525 מיליון דולר בלבד. הניקס מוערכים על-ידי "פורבס" ב-1.4 מיליארד דולר - יותר מכל קבוצת NBA אחרת.