שביתה בהוט מובייל: "לא יטופלו תקלות, וצפויות בעיות קליטה"

עובדי אגף הרדיו בהוט מובייל הפסיקו גם את כל עבודות העברת הרשת מפלאפון לפרטנר ■ מוחים על סירובה של הנהלת הוט להכיר בהתארגנות העובדים ■ הוט בתגובה: "חוויית השירות ללקוח עתידה להמשך כסדרה"

הוט מובייל / צילום אייל יצהר
הוט מובייל / צילום אייל יצהר

לאחר שעשרות עובדים בהוט מובייל נטשו בשבוע שעבר את עבודתם והלכו הביתה בצהריים, ולאחר שבשבוע שלפני כן הם הגיעו לעבודה רק באמצע היום, העובדים ממשיכים בצעדים הארגוניים נגד הנהלת החברה במחאה על סירובה להכיר בהתארגנותם.

עובדי אגף הרדיו בהוט מובייל מכריזים היום (ה') על שביתה - לא יטופלו תקלות, וצפויות בעיות בקליטה. בנוסף, כל עבודות העברת הרשת מפלאפון לפרטנר הופסקו.

השביתה, בגיבוי ההסתדרות, מגיעה על רקע טענות מצד העובדים וההסתדרות לקו אגרסיבי של הנהלת קבוצת הוט בניסיון לפגוע בהתאגדות העובדים. כיום, למרות שלטענתם הם השיגו הרבה מעבר לחתימות הנדרשות, העובדים טוענים כי ההנהלה לא מכירה בהסתדרות כארגון יציג. עובדי הוט מובייל דורשים להכיר בהם כוועד נפרד לוועד בקבוצת הוט, משום שהם מהווים ישות נפרדת ועצמאית, והם פועלים לשמירת ההפרדה המבנית שמחויבת על-פי רישיון החברה בינם לבין קבוצת הוט.

לדברי ההסתדרות, כחלק מהצעדים שנקטה הנהלת הוט מובייל על מנת לסכל את ההתארגנות, החברה ניסתה להפעיל את ההסתדרות הלאומית כארגון מטעם, דרשה מנציגות העובדים להסדיר את תנאי העבודה שלהם ללא התאגדות בארגון יציג, ואף הגדילה לערוך שולחנות עגולים למנהלים, אשר במרכזם "כישלון ההתאגדות". כמו כן, ההסתדרות טוענת כי הגיע אליה מידע על ניסיונות לכאורה מצד גורמי החברה, להתחזות בשמות בדויים באתר ההסתדרות, על מנת לנסות לפסול את טפסי ההצטרפות באינטרנט.

עמיחי סטינגר, סמנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, אמר היום: "מאז ההכרזה על היציגות, חברת הוט מובייל מפגינה קשיים בקליטה. במקום להפנים את המציאות החדשה ולכבד את רצונם של העובדים, הנהלת החברה עשתה כל מה שביכולתה על מנת להקשות עליהם במימוש זכותם להתאגדות. יש להצטער על התנהגות זו ולקרוא לקברניטי החברה להתנהל כחוק ולפתוח במו"מ על ההסכם הקיבוצי".

תומר מושקוביץ', יו"ר ועד הפעולה של העובדים, מסר: "כל פניותינו לקיים הידברות אמיתית עם ההנהלה, תוך הכרתה בהתאגדות אותנטית של העובדים, הושבו ריקם. לצערנו, ההנהלה לא הותירה בידינו שום ברירה. זה המקום לציין כי הפתרון למניעת משבר חמור בחברה נמצא בידיה של ההנהלה. אנו מוכנים לשבת בכל עת סביב שולחן המו"מ אבל לא נהסס להחריף את הצעדים הארגוניים במידה והחברה תמשיך לאיים על זכותנו להתאגד".

מהוט נמסר בתגובה: "חוויית השירות ללקוח עתידה להמשך כסדרה".