מנכ"ל אקספון תוקף: "חברות הסלולר הוותיקות - חצופות"

איציק בן-אליעזר: "החברות מנסות לארגן לעצמן מגרש משחקים נוח על חשבון אינטרס הציבור - המפעילים הקיימים חתמו על הסכמי שיתוף רשתות, והנה כאשר רוצים להרחיב את התחרות, הם מתנגדים כי זה לא מתאים להם"

איציק בן אליעזר / צילום: איל יצהר
איציק בן אליעזר / צילום: איל יצהר

המאמץ של השחקנים בשוק הסלולר לסגור את השוק לתחרות נוספת כפי שנחשף הבוקר ב"גלובס", מקומם את 018 אקספון ומנכ"ל החברה איציק בן-אליעזר מגיב לראשונה וקורא להן חצופות. לדברי בן-אליעזר, החברות הסלולריות מנסות לארגן לעצמן מגרש משחקים נוח על חשבון אינטרס הציבור.

הבוקר נחשף ב"גלובס" המאבק שמתחיל לבעבע סביב מדיניות משרד התקשורת בהקצאת תדרים חדשים שישמשו את המפעילים לדור הרביעי. המפעילים הקיימים מתכוונים לדרוש ממשרד התקשורת להקצות את התדרים רק עבור מפעילים קיימים ולא לאפשר כניסה של שחקנים חדשים לשוק.

ממה שפורסם עד כה, עולה כי כוונת משרד התקשורת במכרז היא לאפשר לכל מי שרוצה, להתמודד על התדרים במקום לקבוע מחיר ולחלק את התדרים בין המפעילים הוותיקים. החשש של הוותיקות הוא שמכרז יביא לכך שמחיר התדרים ירקיע שחקים ולכן מכיוון שמדינת ישראל קבעה שהיא רוצה שלוש רשתות בלבד, אין מקום לאפשר לגורמים נוספים מבחוץ להתמודד במכרז.

לדברי בן-אליעזר, "חברות הסלולר דחפו בעצמן למסמך המדיניות המאפשר להן לחתום על הסכמי שיתוף רשתות. והנה מסתבר שכאשר מוצע לקיים מכרז פתוח על בסיס עקרונות מסמך המדיניות, הוא פתאום לא מתאים להן. הטענות חצופות עוד יותר כאשר הן באות מחברות אשר קיבלו רישיון על בסיס התחייבות להקים רשת, לא התאמצו אפילו להראות כאילו הן מקימות רשת ובסוף הביאו למסמך מדיניות הפוטר אותן מצורך זה".

הוא הוסיף ואמר, כי "ברור שמפעילות הסלולר רוצות להימנע מתחרות על רצועות התדרים, וליהנות ממשאב ציבורי במחיר נמוך, ובעיקר נוח להן להתכנס לתחרות מבוקרת ומוגבלת".

בן-אליעזר ציין כי "מעבר לצורך להבטיח מתח תחרותי בשוק הסלולר לאורך זמן, משרד התקשורת הפועל לתחרות בין קבוצות על סל שירותים, מחויב בפרספקטיבה רחבה יותר ולאפשר בכל הזדמנות לחברות הפועלות בשוק להרחיב את סל מוצריהן. אנו בטוחים שמשרד התקשורת יעמוד על העקרונות של מסמך המדיניות וכוונותיו למכרז פתוח ויאפשר גם לחברות אחרות להתמודד, למקסם את תועלת הציבור ולהתחרות על סל שירותים מלא.

"בכוונת 018 וחזי בצלאל להתמודד במכרז ולצרף מפעיל סלולרי נוסף לקבוצת תקשורת מצוינת בארץ ובעולם. הצלחנו להקים מפעיל משגשג ברואנדה ביחד עם קבוצת תקשורת הענק "מיליקום" ו-018 היא חברה מצוינת הזוכה במקומות הראשונים בכל מבחני השירות האובייקטיביים. לכן, אנו מתכוונים לעשות כל מאמץ להתמודד לזכות ולהציע סל שירותים המתחרה בקבוצות התקשורת הגדולות כפי שאנו עושים היום בשווקים בהם אנו פועלים".