פול ג'ורג' יקבל בונוס של 7 מיליון דולר מאינדיאנה

ג'ורג', שחתם בפייסרס בספטמבר האחרון על הארכת חוזה של 90 מיליון דולר לחמש שנים, נהנה מבונוס מיוחד בגין "חוק דריק רוז"

פול ג'ורג' כוכב אינדיאנה פייסרס / צילום: רויטרס
פול ג'ורג' כוכב אינדיאנה פייסרס / צילום: רויטרס

למרות שהחוזים ב-NBA הם ברובם "חוזי פיקס" שמקשים מאוד על שחקנים לקבל מענקים עבור הישגים, הרי שבמקרים בודדים ההסכמים הקיבוציים בכל זאת מאפשרים לשחקנים ליהנות פה ושם מתשלומים נוספים. המקרה האחרון שייך לכוכב אינדיאנה פייסרס, פול ג'ורג', שלפי דיווח באתר ESPN יזכה למענק עצום של 7 מיליון דולר בזכות בחירתו העונה לנבחרת השלישית של הליגה (NBA third-team).

ג'ורג', שחתם בפייסרס בספטמבר האחרון על הארכת חוזה של 90 מיליון דולר לחמש שנים, נהנה ממה שמכונה "חוק דריק רוז" - חוק שמאפשר לשחקני רוקי שמוכנים להישאר בקבוצתם הקודמת תמורת חתימה על הארכת חוזה מקסימלית (חמש שנים) לקבל בעונה החמישית והאחרונה בחוזה סכום של עד 30% מתקרת השכר.

כדי לקבל את הבונוס, השחקן צריך לעמוד בכמה תנאים: הוא צריך במהלך תקופת החוזה החדשה להיבחר פעמיים למשחק האולסטאר של ה-NBA, או להיבחר פעמיים לאחת מקבוצות השנה המצטיינות ב-NBA (לא משנה באיזו רמה - הקבוצה הראשונה, השנייה או השלישית) או להיבחר ל-MVP של הליגה. ג'ורג', שנבחר לקבוצת המצטיינים השלישית באיכותה של עונת 2013/14, השלים את העמידה בקריטריון - מה שיבטיח לו בונוס של 7 מיליון דולר.

ג'ורג' הוא השחקן השלישי בלבד עד היום שנהנה מהבונוס הייחודי של החוק הייחודי. קדמו לו דריק רוז (שיקגו בולס) ובלייק גריפין (לוס אנג'לס קליפרס). שחקן אחד שחתם על חוזה מקסימום עם סעיף הבונוס המקסימלי (30%) הוא ג'יימס הארדן (יוסטון רוקטס), אבל להבדיל מאחרים לא הצליח לעמוד בקריטריון ההצטיינות וייאלץ "להסתפק" בבונוס של 25% בלבד מתקרת השכר בעונה החמישית שלו.