סמסונג גלקסי Note 3 Neo - סמארטפון משונמך

הגרסה המשונמכת של דגם הנוט 3 שיצא באוקטובר האחרון עולה 3,000 שקל, לעומת 3,500 שקל לנוט 3 הרגיל ■ באתר זאפ אפשר למצוא את הנוט 3 גם ב-2,600 שקל, אז למה לקנות את הדגם המשונמך, אם אפשר לקנות דגם טוב יותר, במחיר נמוך יותר?

סמסונג גלקסי Note3 Neo
סמסונג גלקסי Note3 Neo

קטגוריית ה-Note של סמסונג נחשבת למעניינת במיוחד, מכיוון שהיא משלבת מסך גדול ועט מגע. לאחרונה השיקה החברה את ה-Note 3 Neo. מדובר בגרסה משונמכת של דגם הנוט 3 שיצא באוקטובר האחרון. ההשוואה בין הנוט 3 לגרסת הניאו מתבקשת, כדי להחליט איזה דגם כדאי לרכוש.

מסך: גודל המסך של הדגם המשונמך (נוט 3 ניאו) הוא 5.5 אינץ' ברזולוציה של 720 על 1280 פיקסלים, לעומת מסך קצת גדול יותר בנוט 3 הרגיל (5.7 אינץ') באיכות קצת יותר גבוהה, 1080 על 1920 פיקסלים. למרות ההבדלים ברזולוציות, איכות התמונה מוצלחת עם תאורה אחורית חזקה, כשייתכן שגודל המסך הקטן, מהווה יתרון עבור מי שנרתע מגודל המסך בנוט 3 הרגיל.

עט: מה שמייחד את סדרת הנוט של סמסונג הוא עט המגע המשולבת בחריץ פנימי בגב המכשיר. שליפה של העט פותחת באופן אוטומטי את ממשק פקודות האוויר, המאפשר לבצע פעולות כמו כתיבת פתקים בכתב ביד, איור על תמונות או כתיבה בכתב יד במסרונים. האפשרות האחרונה כוללת מנגנון זיהוי כתב יד באופן אוטומטי לפונטים רגילים. הפתרון הזה עובד באופן מפתיע יחסית טוב, אבל הפענוח דורש שיפור במהירות.

חומרה: הניאו מגיע עם מעבד ארבע ליבות במהירות 1.3 ג'יגה הרץ לצד מעבד כפול ליבה במהירות 1.7 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון, 16 ג'יגה זיכרון אחסון ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הנוט 3 הרגיל הגיע עם שני מעבדים מרובעי ליבות במהירות גבוהה יותר. ההתרשמות היא שהחומרה שמריצה את הניאו עובדת רוב הזמן בצורה טובה, אבל היא מגמגמת דווקא באחת היכולות המעניינות - אופציה למסך מפוצל. כאשר מריצים שני יישומים במקביל, למשל ספר טלפונים והודעות, הסמארטפון מגיב בצורה איטית. חבל שהמכשיר מגיע בגרסה הלא עדכנית של אנדרואיד (4.3), ג'לי בין ולא קיטקט.

מצלמה: המצלמה בגרסת הניאו מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי לעומת 13 מגה פיקסל בנוט 3 הרגיל. תוצאות הצילום של הניאו בהחלט טובות באור יום וקצת פחות במקומות סגורים.

סוללה: הסוללה מגיעה בקיבולת 3100 מיליאמפר לעומת 3200 מיליאמפר בנוט 3. התוצאות סבירות והסוללה מחזיקה ברוב המקרים עד שעות הלילה המאוחרות. כמו שאר מכשירי סמסונג, ניתן להוציא ולהחליף את הסוללה בקלות.

מחיר: המחיר הרשמי של הניאו הוא 3,000 שקל, לעומת 3,500 שקל לנוט 3 הרגיל. באתר זאפ אפשר למצוא את הנוט 3 גם ב-2,600 שקל, כך שמתבקש לתהות למה לקנות את הדגם המשונמך, אם אפשר לקנות דגם טוב יותר, במחיר נמוך יותר?

ציון: 8.