לפני דוח התעסוקה: הדולר ירד ל-3.464 ש'; האירו עלה קלות

היום ב-15:30 שעון ישראל יפורסם דוח התעסוקה בארה"ב לחודש מאי ■ אתמול: ה-ECB קבע ריבית שלילית על פקדונות בבנקים באירופה

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת חתמה היום (ו') את שבוע המסחר בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר איבד 0.23% ושערו היציג נקבע על 3.464 שקלים, בעוד האירו עלה קלות ל-4.727 שקלים.

עיני המשקיעים במט"ח, כמו עמיתיהם במניות ובאג"ח, נשואות למשרד העבודה האמריקאי, אשר ב-15:30 שעון ישראל יפרסם את דוח התעסוקה לחודש מאי. על פי הצפי המוקדם, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 214 אלף משרות לאחר הוספה של 288 אלף משרות באפריל. שיעור האבטלה צפוי לעלות ב-0.1% ל-6.4%.

המסחר במט"ח מתנהל גם ברקע החלטת הבנק האירופי המרכזי (ECB) אתמול להוריד את הריבית לחודש יוני לשפל חדש - 0.15% לעומת הריבית הקודמת שעמדה על 0.25%. במקביל, יו"ר ה-ECB מריו דרגי הודיע בנוסף כי הוא חותך את ריבית הפקדונות בבנקים לרמה של 0.1%-, עניין שבנקים מרכזיים בעולם לא העזו לעשות עד כה.

בבנק לאומי מעריכים היום כי המשך צמצום במדיניות המוניטרית המרחיבה בארה"ב, במקביל להתאוששות הצמיחה בארה"ב במהלך הרבעון השני (לאחר נתונים חלשים לרבעון הראשון), יביאו להתחזקות של הדולר בעולם (בעיקר מול הין היפני והפרנק השוויצרי). "הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל נמשכים, אך מדיניות בנק ישראל עשויה להביא להמשך היציבות היחסית בשער החליפין של השקל מול דולר", נכתב בסקירה מטעם הבנק.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]