סמסונג Gear 2 Neo - שעון חכם לא יקר

הגיר 2 ניאו הוא שיפור מוצלח של הדגם הקודם. מחירו, הנמוך משמעותית מהדור הראשון, הופך אותו לאלטרנטיבה לא רעה עבור מי שרוצה להתנסות בעולם השעונים החכמים

לפני קצת יותר מחצי שנה השיקה סמסונג בארץ את המוצר הראשון שלה בקטגוריית השעונים החכמים (סמארט וואץ'), ולאחרונה היא החלה למכור את הדור השני: Gear 2, המגיע בשתי גרסאות של רמות מחיר: הדגם היקר יותר נמכר בכמה מאות שקלים יותר וכולל גם מצלמה, בעוד שדגם Neo (ניאו) עולה 1,100 שקל ולא כולל יכולות צילום. סדרת הגיר 2 גם תומכת במגוון גדול יותר של סמארטפונים מתוצרת סמסונג ולא דגמים בודדים כמו בעבר.

מסך: המסך מגיע בגודל 1.63 אינץ', וכולל תאורה אחורית טובה עם מצב "חוץ" למקרה שאור השמש מפריע לצפות בו. למרות שמדובר במסך מלבני יחסית גדול, סמסונג הצליחה ליצור שעון בעיצוב אלגנטי (למרות שעדיין מדובר בעניין של טעם).

ממשק: הגיר 2 ניאו פועל על מערכת ההפעלה Tizen שסמסונג שותפה בו, כאשר החיבור לסמארטפון נעשה בתקשורת האלחוטית מסוג בלוטות'. הממשק מזכיר מאוד את מכשירי הגלקסי של סמסונג וניתן לבצע התאמה של ההגדרות גם דרך הסמארטפון. יש יכולת למדידת צעדים וזמן שינה, לצד חיווי על מסרונים, מיילים כמו ג'ימייל או אאוטלוק, וואטס אפ והאנגאאוט.

ניתן לקבוע שהשעון רק ירטוט על היד בעת קבלת הודעה ולא ישמיע צלצול. כמו כן, ניתן גם לקרוא את ההודעה מצג הגיר 2, אבל זה לא תמיד נוח. עוד יכולת היא אפשרות לבצע שיחות ישירות מהשעון, כאשר איכות השמע סבירה. מדובר בפתרון נוח למקרה שהסמארטפון לא נמצא בהישג יד.

שלט רחוק: הגיר 2 ניאו כולל גם התקן אינפרה אדום קטן, המאפשר לתפעל באמצעותו את המזגן בבית, הטלוויזיה והממיר. השעון מגיע כבר עם הגדרות הממיר של הוט ויס. הרעיון הזה עובד, אבל הוא מתאים בעיקר למצב חירום שלא מוצאים את השלט.

סוללה: הסוללה מחזיקה בערך כ-4 ימים של שימוש, אולם היא מתקצרת כאשר בוחרים להפעיל את חיישן התנועה המדליק את המסך באופן אוטומטי כאשר מרימים את היד - יכולת שלא עובדת בצורה טובה וזוללת סוללה.

בשורה התחתונה: הגיר 2 ניאו הוא שיפור מוצלח של הדגם הקודם. מחירו, הנמוך משמעותית מהדור הראשון, הופך אותו לאלטרנטיבה לא רעה עבור מי שרוצה להתנסות בעולם השעונים החכמים.

מחיר: 1,100 שקל.

ציון: 8.5.