ההיסטוריה הכלכלית הפרטית של מריה שראפובה

בזכות הרולאן גארוס, העלתה הרוסייה את סך הפרסים הכספיים בקריירה שלה ל-30.3 מיליון ד', וחלפה על-פני ונוס וויליאמס בדירוג המרוויחות הגדולות

מריה שראפובה זוכה ברולאן גארוס 2014 / צילום: רויטרס
מריה שראפובה זוכה ברולאן גארוס 2014 / צילום: רויטרס

הזכייה של מריה שראפובה בטורניר הגראנד סלאם החמישי בקריירה שלה ביום שבת, לאחר שגברה על סימונה האלפ הרומנייה (4-6, 7-6, 4-6) בגמר הרולאן גארוס בפריז - הבטיחה לטניסאית פרס כספי בסך 1.65 מיליון אירו (כ-2.25 מיליון דולר). בכך, העלתה הרוסייה את סך הזכיות שלה בקריירה ל-30.38 מיליון דולר, על-פי נתונים רשמיים שמפרסם אתר סבב הנשים (WTA).

עם הניצחון בצרפת, חלפה שראפובה על-פני ונוס וויליאמס, שמדורגת כעת במקום השלישי ברשימת הטניסאיות שהכניסו הכי הרבה כסף בקריירה מפרסים כספיים עבור ניצחונות בטורנירים. סך הזכיות של וויליאמס עומד על 29.62 מיליון דולר. אחותה הצעירה של וויליאמס, סרנה, עדיין בפסגת הדירוג הזה בפער גדול ובלתי מחיק - עם 56.08 מיליון דולר.

עם זאת, נזכיר כי שראפובה, 27, היא עדיין מעצמה מסחרית מחוץ למגרש הטניס, שם היא מרוויחה את מרבית כספה: על-פי "פורבס", ב-2013 הכנסותיה הכוללות עמדו על 29 מיליון דולר, כשרק 21% מתוך זה מטניס - והיתר מספונסרים ומפרסמים שונים.

בגזרת הגברים - הזכייה של רפאל נדאל אתמול (א') על החימר של הרולאן גארוס בפעם החמישית ברציפות והתשיעית בסך הכל בקריירה, העלתה את סך הפרסים של הספרדי ל-70.48 מיליון דולר. עדיין מקדים אותו רוג'ר פדרר השווייצרי (81.41 מיליון דולר).