מגה מסיבה סניפים שכונתיים לרשת הדיסקאונט You

כדי לשמר את אותה רמת רווחיות יהיה על מגה לרשום עלייה דרמטית במכירות הסניפים שיוסבו לפורמט החדש

סניף של You / צילום: לם וליץ סטודיו
סניף של You / צילום: לם וליץ סטודיו

רשת מגה מסיבה סניפים שכונתיים לרשת הדיסקאונט החדשה You - כך נודע ל"גלובס". במסגרת זו תסב הרשת בסוף החודש (22 ביולי) את סניף "מגה בעיר" במרכז מליבו במודיעין לסניף You. כחודש לאחר מכן (19 באוגוסט) תסב גם את סניף "מגה בעיר" ביקנעם לסניף You.

עוד נודע ל"גלובס" כי פרט לכך תסב מגה במהלך חודש יולי הקרוב גם את סניפי "מגה בול" בית-שאן ומגה בקניותר בנס-ציונה לסניפי You. בחודש אוגוסט הקרוב יוסב גם סניף מגה בעתידים בתל-אביב לרשת You.

בסך-הכול יוסבו בחודשיים הקרובים 5 סניפים נוספים לרשת הדיסקאונט החדשה.

מגה השיקה את רשת You בנובמבר 2013, כחלופה לרשת הדיסקאונט "מגה בול" שלא צלחה. התוכנית המקורית כללה הסבה של 20-30 סניפים בתוך שנה לרשת החדשה, כשרובם היו אמורים לעבור הסבה מרשת "מגה בול".

כפי שהכריז מנכ"ל מגה, מוטי קרן, רשת You אמורה לפעול עם רווח גולמי נמוך במיוחד של 16%-20%.

כיום מונה רשת You בסך-הכול 16 סניפים, שרובם ככולם הגיעו מרשת "מגה בול", והמשמעות היא שאם הייתה ירידה ברווח הגולמי, היא לא הייתה דרמטית.

בשונה מ"מגה בול", רשת "מגה בעיר" עובדת על רווח גולמי גבוה יחסית, בשל היותה רשת שכונתית שלה הוצאות תפעול גבוהות יותר, כמו למשל הוצאות שכר הדירה. הסבת סניפים שכונתיים לסניפי You משמעותה חיתוך חד ברווח הגולמי של אותם סניפים. כדי לשמר את אותה רמת רווחיות, מגה תצטרך לרשום עלייה דרמטית במכירות הסניפים שיוסבו - משימה לא פשוטה.

בעיר מודיעין יש היום למגה שני סניפים שכונתיים, כשהסניף הפועל בקניון מודיעין יישאר תחת הפורמט "מגה בעיר". נראה שלמגה לא הייתה ברירה, לאחר שגם שופרסל הסבה את הסניף השכונתי שלה בעיר לסניף דיסקאונט "שופרסל דיל", למרות שרמת המחירים בו גבוהה יותר מבסניף "שופרסל דיל" שהרשת מפעילה בפאתי העיר.

כך או כך, העיר מודיעין נשלטת על-ידי רשת רמי לוי שיווק השקמה עם שני סניפים, ובגזרת הדיסקאונט פועלת בה גם רשת יינות ביתן עם שני סניפים, שאחד מתוכם בתוך העיר.

בעיר יוקנעם מתמודדת מגה בעיקר מול שופרסל דיל, מכיוון שרשתות הדיסקאונט האחרות לא מפעילות סניפים בעיר.

יצוין כי מגה כבר הכריזה בעבר כי תפעיל סניפי דיסקאונט בתוך הערים, אך בפורמט מצומצם תחת השם "הצרכנייה של You" ולא בפורמט הדיסקאונט You.

רשת מגה חתמה את הרבעון הראשון של השנה עם הרעה נוספת בביצועים, כשההפסדים הגיעו ל-22 מיליון שקל. בתקופה זו רשמה מגה ירידה של 13.2% במכירות ל-1.411 מיליארד שקל, שהושפעה גם מסגירת סניפים. הרווח הגולמי של הרשת הסתכם ב-372.7 מיליון שקל, שהיוו 26.4% מהמכירות.

במגה סירבו להתייחס לידיעה.