ההרכב הפותח שהכי יחסר במונדיאל (או: 364 מיליון אירו שיישארו בבית)

חברת transfermarkt, המתמחה בהערכת שווי שוק של שחקני כדורגל, פרסמה את ה-11 שלא יופיעו בברזיל 2014, ואת השווי שלהם

גארת בייל, זלאטן איברהמוביץ / צילומים: רויטרס
גארת בייל, זלאטן איברהמוביץ / צילומים: רויטרס

חברת transfermarkt הגרמנית, המתמחה בהערכת שווי שוק של שחקני כדורגל, פרסמה את "ההרכב הפותח" היקר ביותר של 11 השחקנים שלא יופיעו במונדיאל 2014 שייפתח ביום חמישי בברזיל - עקב העובדה שהנבחרות שלהם לא הצליחו להעפיל לטורניר הנבחרות היוקרתי מכולם. המערך שבנתה transfermarkt, בפורמט של 2-4-4 "יהלום", לא כוללת כוכבים כמו רדמאל פלקאו (קולומביה) או פרנק ריברי (צרפת) שהנבחרות שלהן דווקא כן הגיעו לגביע העולם, אך הם עצמם לא ישתתפו בו בגלל פציעות.

בשער עומד סאמיר הנדאנוביץ', שוער סלובניה ואינטר מילאנו: שווי השוק שלו מוערך ב-24 מיליון אירו. שלושה מבין ארבעת שחקני ההגנה מורכבים משחקנים סרבים: צמד הבלמים נבן סובוטיץ' (דורטמונד, שווה 20 מיליון אירו) ומתיה נסטסיץ' (מנצ'סטר סיטי, 21 מיליון), והמגן הימני ברניסלב איבנוביץ' (צ'לסי, 19). המגן השמאלי הוא דויד אלאבה, האוסטרי שמשחק בבאיירן מינכן (32).

הסרבים ממשיכים לככב גם בעמדות היותר קדמיות של ההרכב הזה, בזכות הקשר האחורי של צ'לסי, נמניה מאטיץ' (25 מיליון). הקשר השמאלי הוא אחד מכוכבי האליפות של אתלטיקו מדריד, ארדה טוראן הטורקי (25), בעוד הקשר הימני הוא כוכב היריבה העירונית של "אתלטי", הוולשי של ריאל גארת בייל (80 מיליון, וזאת למרות שריאל שילמה עבור רכישתו בקיץ הקודם כ-100 מיליון אירו לטוטנהאם).

את ה-11 משלימים הקשר ההתקפי של נאפולי ונבחרת סלובקיה, מארק האמשיק (40 מיליון אירו), וצמד החלוצים זלאטן איברהימוביץ' (פ.ס.ז' ושבדיה, 28 מיליון) ורוברט לבנדובסקי הפולני (דורטמונד, ויעבור הקיץ לבאיירן מינכן; שווה 50 מיליון).

11 השחקנים היקרים ביותר בעולם שלא יופיעו במונדיאל שווים יחד 364 מיליון אירו. אגב, בתרגיל דומה שעשתה transfermarkt וכולל את ה-11 הכי יקרים שכן יופיעו בברזיל 2014 - התברר כי "ההרכב הפותח" הזה, שמכיל בין היתר את רונאלדו, מסי וניימאר - שווה בסך הכל 610 מיליון אירו.