חדשות טובות לכיל: אורלקלי תפעל לייצוב מחירי האשלג

דמיטרי אוסיפוב, מנכ"ל ענקית הדשנים הרוסית אורלקלי אמר בראיון ל"בלומברג" כי הוא ישקול כיצד לנהל את התפוקה של החברה ■ אוסיפוב: "נתח השוק חשוב עבורנו, אך אנו לא מעוניינים שמחירי האשלג יקרסו"

מכרה אשלג  / צילום: רויטרס
מכרה אשלג / צילום: רויטרס

בשורה טובה לכיל. דמיטרי אוסיפוב, המנכ"ל החדש של ענקית הדשנים הרוסית אורלקלי, הצהיר כי הוא בעד ייצוב מחירי האשלג והוא שוקל כיצד לנהל את התפוקה של אורלקלי, מפיקת האשלג הגדולה בעולם.

דבריו של אוסיפוב מגיעים לאחר שהחברה שהוא עומד בראשה גרמה לטלטלה עזה בשוק האשלג העולמי והובילה לצניחה של 30% במחירי האשלג, לאחר שהכריזה כי ברצונה לפרק את קרטל האשלג העולמי שהיא מנהלת ביחד עם חברת ביילרסוקלי. כתוצאה מכך, המניות של מפיקות הדשנים המובילות בעולם, במרכזם כיל ופוטאש הקנדית, צנחו בעשרות אחוזים.

"אנחנו שחקן בינלאומי אחראי", ציין אוסיפוב בראיון לסוכנות "בלומברג". "נתח השוק חשוב עבורנו, אך אנו לא מעוניינים שמחירי האשלג יקרסו. מוקדם עדיין לומר איזה שיעור תפוקה יהיה לנו בחצי השני של השנה", לדבריו.

אוסיפוב, שנכנס לתפקידו בדצמבר 2013, והחליף את ולדיסלב באומגרטנר, שנשלח לכלא בביילרוס בעקבות פירוק קרטל האשלג שניהלו אורלקלי וביילרוסקלי. מאז, אורלקלי החליטה לנהל מדיניות של תפוקה כמעט מלאה ולדברי אוסיפוב הוא משאיר את האפשרויות על השולחן בכל הנוגע למחצית השנייה של השנה.

"זה שינוי מהותי לעומת ההצהרות הקודמות של אורלקלי", אמרה אלנה שקנובה, אנליסטית בחברת VTB Capital. להערכתה, התפוקה של החברה תעמוד על 11 מיליון טון מטרי השנה, מתחת ליעד של 12.5 מיליון טון מטרי שהציבה החברה.