מכאן ומכאן

אם גדלתם על סצנת הרוק של שנות ה-70, הסרט "טומי" בערוץ 8 ידבר אליכם

"תרשום, אני ערבי", יום ד' 21:00, ערוץ יס דוקו

גבר אחד לשתי נשים: המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש, מי שהיה סמל בעיני עמו, מודה שלא תמיד כתב בהקשר הלאומי. לפעמים היו אלה שירי אהבה לאימו או לאהובתו שפורשו כשירי אהבת המולדת. הסכסוך הישראלי-פלסטיני בסרט הזה הוא רק תפאורה מוכרת לסיפורים מוכרים פחות, כמו תמר בן-עמי, שהייתה אהובתו עד שהחליטה להיות בת-עמה: להתגייס לצבא ולהיות חלק מהקולקטיב הישראלי-ציוני. גם אהובתו הערבייה - רנה קבאני נפרדה ממנו. באחד הקטעים בסרט היא מספרת איך ביקשה ממנו פעם לשטוף כלים, והוא בתגובה החל לשבור את כל הצלחות. דרוויש הוא סמל, אבל נדמה שלא רק ברמה הלאומית לא הצליח לאחוז בישראל מחד ובפסטין מנגד.

* ציון: 9

טומי מי?

"להקת המי, הסיפור של טומי", יום ד' 21:00, ערוץ 8

אם אתם מעדיפים את השירה שלכם פחות מקומית ויותר רוקנרולית, הנה שעה של עונג לכל מי שבגר על סצנת הרוק של שנות ה-70. הסרט "טומי", אחת מאופרות הרוק המצליחות בכל הזמנים, בכיכובה של להקת ה"מי" (THE WHO, זה היה עוד בתקופה שתרגמו שמות להקות לעברית: ע"ע חיפושיות הקצב) הפגין עלילה חלשה (סיפור של ילד שחוזה ברצח אביו, גיבור המלחמה, בידי מאהבה של האם ולאחר שנאמר לו ש"לא ראה דבר ולא שמע דבר" הופך לעיוור, חירש, אילם ובאופן ביזארי לאלוף משחקי פין-בול). אבל איזו מוזיקה! עם אלטון ג'ון וטינה טרנר בתפקידי משנה ועם כמה להיטים שהיו פס-הקול האולטימטיבי של השנים ההן. חבל שלא שידרו את הסרט במקום את התוכנית עליו.

* ציון: 8

הסיבוב של הכדור

"האחות ג'קי" - עונה חדשה, יום ד' 21:40, ערוץ הוט 3

אידי פאלקו, שלנצח תהיה הגברת סופראנו, חוזרת לעונה חדשה, שישית במספר בתפקידה כג'קי פייטון, האחות האחראית של חדר המיון בבית החולים "אול סיינטס". לטעמי, ההצלחה של הסדרה הזאת קשורה לאופן שבו מייצגת אידי-ג'קי דמות מוקצנת של האישה המודרנית, שנדרשת ללהטט כדי לרצות את כולם עד שהיא קורסת (בסדרה: מתמכרת למשככי כאבים). קו ישיר מתוח בין האחות ג'קי ובין דמויות טלוויזיוניות אחרות כמו לינט סקאבו למשל (אחת מעקרות הבית הנואשות, שבמקרה שלה חלתה בסרטן) שמראות, גם אם בדרך של הומור בריא, עד כמה קשה לנהל במקביל מערכה בכל החזיתות.

* ציון: 9