בסר תקים מגדל סוזוקי בת"א ב-260 מיליון שקל

בסר תשווק 16 קומות בשטח של 14 אלף מ"ר על ציר יגאל אלון, בעיקר לבעלי מקצועות חופשיים, במחיר ממוצע של 9,200 שקל למ"ר

קבוצת בסר בבעלות נחשון קיויתי חתמה לאחרונה על הסכם אופציה עם קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי וקרייזלר שבשליטת צבי נטע, לרכישת מגרש שעליו ממוקם כיום מוסך סוזוקי ברחוב יגאל אלון 82 בתל אביב.

מדובר במגרש בן 4 דונם הממוקם מול מגדל טויוטה שאותו הקימה בסר באמצעות ארגון קבוצת רכישה לפני 16 שנה. על המגרש חלה תוכנית בנין עיר מאושרת להקמת מגדל משרדים בן 20 קומות מעל קומת קרקע מסחרית, הכולל בסך הכול 22 אלף מ"ר וחניון בן 360 מקומות חניה. את המגדל, שייקרא "סוזוקי טאוור", תכנן משרד יסקי מור סיון אדריכלים.

על פי ההסכם בין בסר למכשירי תנועה, לבסר ניתנה אופציה לארגן קבוצת רכישה לרכישת 16 מתוך 20 הקומות, כאשר קבוצת מכשירי תנועה מצטרפת אף היא לקבוצה ורוכשת שירותי בנייה בגין ארבע קומות משרדים, וכן את קומת הקרקע המסחרית בשטח 1,600 מ"ר שבה תקים אולם תצוגת מכוניות.

בסר תשווק 16 קומות בשטח של 14 אלף מ"ר, בעיקר לבעלי מקצועות חופשיים, במחיר ממוצע של 9,200 שקל למ"ר. הצפי לאכלוס המגדל הוא בעוד שלוש שנים. שוויו הכולל של המגרש מוערך בשוק ב-90 מיליון שקל, כאשר עלות הקמת הפרויקט הכוללת את שווי הקרקע והבנייה מוערכת על ידי בסר ב-260 מיליון שקל.

"בניגוד לכל התחזיות של נביאי זעם למיניהם על הצפה בשטחי משרדים, אני מאוד מאמין בשוק המשרדים והעובדות מדברות בעד עצמן", מסר קיויתי ל"גלובס".

"לא רחוק מהמגרש במתחם הארגז לשעבר על ציר יגאל אלון שיווקנו 120 אלף מ"ר משרדים במלואם והבנייה כבר החלה. לפני שנה סיימנו לבנות את מגדל בסר 3 בבני ברק, והיום 80% ממנו כבר מאוכלס. היום אנחנו בונים בצמוד את מגדל בסר 4 שכולל 55 אלף מ"ר ב-41 קומות ששווק גם הוא במלואו".

קיויתי הוסיף כי "שהקמתי את מגדל טויוטה לפני 16 שנה אמרתי שציר יגאל אלון בקטע שבין הסינרמה לדרך השלום הוא השדרה החמישית של העסקים. מגדל אלקטרה הוא הצלחה אדירה, וגם המגדלים המתוכננים במקום מתחם הסינרמה. בצומת של יגאל אלון-יצחק שדה תוקם תחנה של הרכבת הקלה, ועובדה שחברות הרכב בוחרות להקים את אולמות התצוגה שלהן ברחוב במקום החנויות המיושנות ברחוב המסגר".