אנטרופי: להתנגד לבונוס של 2.16 מיליון שקל ליו"ר דיסקונט

חברת הייעוץ ממליצה לגופים המוסדיים להצביע נגד הבונוס ליוסי בכר באסיפה בשבוע הבא ■ הבונוס המקורי, שהתווסף לעלות שכר שנתית של כ-2.3 מיליון שקל, היה אמור לעמוד על 2.55 מיליון שקל, ובכר החליט לוותר על 400 אלף שקל מתוכו

יוסי בכר / צלם: תמר מצפי
יוסי בכר / צלם: תמר מצפי

רגע לפני שהודיעה כי היא משהה את המלצותיה בנוגע לשכר בגופים הפיננסיים, ממליצה חברת הייעוץ אנטרופי לגופים המוסדיים להתנגד לבונוס שאמור לקבל יו"ר בנק דיסקונט, יוסי בכר, בגין שנת 2013. הבונוס, בגובה של 2.16 מיליון שקל, מתווסף לעלות שכר שנתית של כ-2.3 מיליון שקל, והוא יעלה להצבעה באסיפת בעלי המניות של דיסקונט שתתכנס בעוד שבוע.

נזכיר כי הבונוס המקורי היה אמור לעמוד על 2.55 מיליון שקל, ובכר החליט לוותר על 400 אלף שקל מתוכו, אולם באנטרופי לא חושבים שהוויתור מספיק. נציין כי הבונוס נקבע על פי עמידה במספר יעדים, ביניהם תשואה על נכסי סיכון, יחס יעילות תפעולית ויעד בהכנסות תפעוליות. הבנק הגיע לחלק מהיעדים שנקבעו בתוכנית העבודה ל-2013, אבל לחלק לא. כך לדוגמה, יחס היעילות שלו היה 77.5%, חלש יותר מהיעד בתוכנית העבודה שדיבר על 77.1%.

בעקבות העובדה שהבנק עמד באופן חלקי ביעדי הבונוס, נקבעה נוסחת קיזוז להיקפו, שממנה הוריד כאמור בכר 400 אלף שקל. לטעמה של אנטרופי אין בכך די: "הקיזוז בשל אי עמידה בחלק מהיעדים אינו סביר. הנוסחה המוצעת אינה נותנת ביטוי נאות בתגמול שנקבע לעובדה שהבנק לא עמד בחלק מיעדיו לשנה זו", מנמקים באנטרופי את ההמלצה להתנגד לבונוס.

לא בטוח שהבונוס יסוכל

לא ברור האם ההמלצה של אנטרופי אכן תסכל את אישור הבונוס. מצד אחד, יש לא מעט מוסדיים המסתכמים על המלצותיה, כגון מרבית חברות הביטוח. מנגד, בדיסקונט יש גם לא מעט משקיעים שלא מסתמכים על אנטרופי, כגון משקיעים זרים, וכן החזקות שנותרו בידי קבוצת ברונפמן ושראן, שעל אף שיצאו מגרעין השליטה בבנק, עדיין מחזיקים במניותיו (ברונפמן ב-10.9%, ואילו שראן אינו בעל עניין ולא ניתן לדעת את שיעור החזקותיו המדויק).

נזכיר כי בשבוע שעבר השתתף בכר בוועידת שוק ההון של "גלובס", ונשאל על ההצעה החדשה להגביל את שכר הבכירים בענף הפיננסים לעד 3.5 מיליון שקל. בכר אמר בהקשר זה כי "אולי הרווחנו את זה ביושר. אכן צריכים לקבוע את 'גודל המגרש', אבל אני לא בטוח שצריכים לקבוע את ה'קאפ' ואת המספר הסופי".