ערוץ 10: עוזרת בית טענה כי מאיר שטרית הטריד אותה מינית

על-פי הדיווח, ח"כ שטרית, שהפסיד בבחירות לנשיאות, שילם למתלוננת 270 אלף שקל על מנת שלא תתלונן נגדו

מאיר שטרית  / צלם: אוריה תדמור
מאיר שטרית / צלם: אוריה תדמור

ח"כ מאיר שטרית, שהפסיד בבחירות לנשיאות, חתם על הסכם שתיקה עם עוזרת בית שטענה כי הטריד אותה מינית - כך דיווח הערב (ד') ברוך קרא, הכתב המשפטי של חדשות 10.

עוזרת הבית, י', הועסקה על-ידי ח"כ מאיר שטרית ורעייתו רות במשך שנה ו-4 חודשים. לאחר שפוטרה החליטה י' לתבוע כסף רב מהזוג בגין מה שראתה כשורה של מעשים שפגעו בזכויותיה ובתנאי העסקתה, הן מצד שטרית והן מצד רעייתו והן מצד שניהם ביחד כמעסיקים. הטענה החמורה ביותר של י' הייתה ששטרית הטריד אותה מינית.

על-פי הדיווח, באמצע שנת 2012 פנה עורך דינה של י' לשטרית ותבע ממנו בין היתר פיצוי על ההטרדות המיניות לכאורה. על-פי הדיווח, י' תיארה שורת הטרדות מיניות והייתה מצוידת בראיות משמעותיות המחזקות לכאורה את טענתה.

לאחר מכן פנה שטרית לעו"ד נחום פיינברג על מנת לנהל משא-ומתן מהיר עם העובדת, ובסופו חתמו השניים על הסדר סודי לפיו ישלמו לה 270 אלף שקל, והיא תוותר על כל טענה כלפיהם ועל כל תביעה בעתיד.

כמו כן, שני הצדדים התחייבו לשמור על סודיות ההסכם. כל צד הסכים כי אם יפר את הסודיות - ישלם לצד השני 250 אלף שקל.

זמן קצר לאחר חתימת ההסכם הגיעה השמועה אל המשטרה. חוקרים בכירים הצליחו להגיע אל המתלוננת, אך זו התחמקה מהם ולא שיתפה פעולה.

ממשרד עורכי הדין קאסוטו-נוף, המייצג את שטרית, נמסר בתגובה: "כנגד ח"כ שטרית מעולם לא נפתחה חקירת משטרה כלשהי. ח"כ שטרית מעולם לא התבקש למסור עדות ו/או התבקש להתייחס בפני רשויות החקירה לדברים הכוזבים שנטענים. מעולם לא נשקל אפילו ברמז לנקוט כנגד ח"כ שטרית בהליך פלילי כלשהו, לא על דא ולא על הא".