רצח הילדים בשפלה: "זה הלם, מדובר בילדים מדהימים"

הלם כבד ביישוב ישרש ליד רמלה, בו עפ"י החשד רצח גבר את שני ילדיו ■ במשטרה החלו בחקירת החשוד, שהתייצב ודיווח על הרצח בידיים מגואלות בדם

סכין שנלקחה מתוך זירת רצח / צילום: רויטרס
סכין שנלקחה מתוך זירת רצח / צילום: רויטרס

לא תיארנו שכך זה ייגמר": השכנים ביישוב ישרש בשפלה, בו על-פי החשד רצח הלילה (ד') אב את שני ילדיו, מתקשים לעכל את הידיעה המרה. במקביל, חקירת המשטרה נמשכת, והאב, שהגיע למשטרה עם ידיים מגואלות בדם ודיווח כי דקר למוות את ילדיו, נעצר.

שכנה המכירה את המשפחה היטב סיפרה לחדשות 2: "אני מכירה אותם, ומדובר בילדים מדהימים שראיתי אותם גדלים. אימא שלי הייתה שם עד השעה עשר וחצי בלילה ולא שמה לב לשום דבר חריג".

לדברי השכנה, אימה סיפרה כי הילדים אכלו ארוחת ערב, ולאחר מכן היא נפרדה מהם לשלום. "לרגע אחד היא לא תיארה איך זה ייגמר".

החשוד בביצוע המעשה, תושב היישוב בשנות ה-40 לחייו, התגורר יחד עם אשתו לשעבר, אימם של הילדים, ביחידת דיור שבמושב, עד שהתגרשו לפני כשנתיים. לאחר הפרידה המשיך החשוד לגור במושב, ואילו גרושתו עברה להתגורר בארה"ב, שם גידלה את הילדים.

לפי הסכם הגירושים הילדים היו אמורים להגיע לארץ פעמיים בשנה. לדברי המשטרה, נגד הגבר הוגשו תלונות בשנים 2005 ו-2009.

במהלך היממה האחרונה, אחיותיו של החשוד אספו את הילדים משדה התעופה במהלך היום. לאחר מכן שהו הילדים עם אביהם ביחידת הדיור בה הוא חי, הצמודה לבית הוריו. בסביבות השעה 12 הגיע החשוד לתחנת המשטרה וסיפר כי רצח את ילדיו, ילד בן 12 וילדה בת 10.

לאחר שהאב דיווח למשטרה על דקירת ילדיו, הוזעקו כוחות משטרה ומד"א של מרחב איילון ליישוב. אנשי הצוות הרפואי מצאו את שני הילדים כאשר הם מוטלים על הקרקע מחוסרי הכרה, כפותים בידיהם וברגליהם, ועיניהם מכוסות. על גבי גופם של הילדים ניכרו סימני אלימות קשים, ומותם נקבע במקום. אמם של הילדים אינה נמצאת בארץ.

"סמוך מאוד לשעה חצות קיבלנו קריאה על שני ילדים שנמצאו בבית כשהם מחוסרי הכרה", דיווח דובר מד"א, זכי הלר. "הפאראמדיקים שהגיעו למקום מצאו בתוך הדירה ילד וילדה מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק ועם סימני אלימות קשים, ונאלצו לקבוע את מותם".

תת-ניצב יהודה בן-עטר, מפקד מרחב שפלה של משטרת ישראל, הוסיף כי מוקדם מדי לדבר על פרטי החקירה בשלב זה. "היום בחצות הגיע אדם למשטרת רמלה ודיווח שרצח את ילדיו, השוטרים פרצו לבית וגילו את הילדים מחוסרי חיים", סיפר. "זה אירוע קשה וטרגי, והחשוד כרגע נמצא בחקירת המשטרה".

"ההורים פרודים, וכרגע אנחנו בודקים את נסיבות הרצח", הוסיף בן-עטר. "אנחנו לא יודעים על תלונות שהיו נגד הגבר בשנתיים האחרונות, אך לפני מספר שנים כן היו תלונות על אב המשפחה".