דיווח: לברון ג'יימס ירוויח 30 מיליון דולר ממכירת Beats לאפל

כוכב מיאמי היט ייהנה מהאקזיט בזכות מניות שקיבל מהחברה ב-2008; לפי "פורבס", קינג ג'יימס רשם בשנה האחרונה הכנסה של 72 מיליון דולר

לברון ג'יימס / צילום: רויטרס
לברון ג'יימס / צילום: רויטרס

לברון ג'יימס אמנם בדרך להפסיד העונה את אליפות ה-NBA בה זכה בשנתיים האחרונות, לאחר שקבוצתו מיאמי היט נקלעה לפיגור 3-1 בסדרת הגמר של ליגת הכדורסל מול סן אנטוניו ספרס; אך בימים האחרונים הוא קיבל חדשות כלכליות אישיות שאולי יצליחו מעט לנחם אותו: הפורוורד בן ה-29 צפוי לקבל נתח של 30 מיליון דולר מעסקת הענק במסגרתה נמכרה ביטס (Beats), חברת האלקטרוניקה שהקים הראפר ד"ר דרה - לידיה של אפל, בתמורה לסך של 3 מיליארד דולר.

האקזיט הזה התאפשר לג'יימס, על-פי הדיווח באתר ESPN, בזכות מניות שקיבל בביטס ב-2008, בתמורה לקידום מוצר הדגל של החברה ומיתוגו - אוזניות הענק היקרות, שהפכו ללהיט עולמי.

במסגרת ההסכם שחתם אז עם ביטס, הוא דאג שכל חברי נבחרת "הדרים-טים" של ארצות הברית במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, יסתובבו עם האוזניות החדשות של ביטס.

על-פי מגזין "פורבס", ג'יימס מדורג במקום השלישי מבין הספורטאים ברחבי הגלובוס מבחינת הכנסות שנתיות (אחרי המתאגרף פלויד מייוודר והכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו). ב-12 החודשים החולפים הוא גרף 72.3 מיליון דולר - כש"רק" 19.3 מיליון מתוך הסכום מיוחס למשכורתו במיאמי היט. בין הספונסרים האישיים שלו ניתן למצוא את מותגי העל קוקה-קולה, מקדונלד'ס וכמובן נייקי שמלווה אותו מגיל 18. ב-2013 נעלי לברון ג'יימס של נייקי הכניסו כ-300 מיליון דולר בארצות הברית.